۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

پایان موفقیت آمیز ماموریت ناو گروه چهل و ینجم نداجا

فرمانده ناوگروه چهل و پنجم نداجا اعزامی به آبهای آزاد و بین المللی از پایان ماموریت موفقیت آمیز ناوگروه چهل وپنجم نداجا پس از 58 روز دریانوردی خبرداد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۳۴۵۸
پایان موفقیت آمیز ماموریت ناو گروه چهل و ینجم نداجا
به گزارش مانا، ناخدا یکم قربانی با ارائه گزارش عملکرد این ناوگروه گفت: ناوگروه چهل وپنجم نداجا پس از 58 روز دریانوردی و دست یابی به اهداف پیش‌بینی شده با موفقیت ماموریت های محوله را انجام داد.
وی افزود: این ناوگروه که اواخر بهمن سال گذشته با ماموریت های اطلاعاتی، امنیتی و آموزشی به ماموریت آب‌های آزاد اعزام شده بود در مدت ماموریت خود با مانیتورینگ و اسکورت تعداد 578 فروند کشتی تجاری و نفتکش، از بنادر کراچی کشور پاکستان، کوچین هند و صلاله عمان بازدید کرد. 
فرمانده ناوگروه چهل و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خاطر نشان ساخت: این ناوگروه در مدت مأموریت خود به شناسایی واحدها و یگان های شناور، پروازی، یگان های کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای پرداخته و ماموریت های اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی خود را با موفقیت انجام داد.
ناخدا یکم عرشه رضا قربانی افزود: در راستای آموزش‌های مبتنی بر عمل، آموزش‌های لازم دوره های کارورزی به 164 دانشجوی اعزامی به همراه این ناوگروه ارائه شد.
شایان ذکر است، ناوگروه چهل و پنجم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو پشتیبانی تُنب به استعداد 436 نفر با پیمودن چهار هزار و 550 مایل دریایی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار