۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
وزیر نفت در عسلویه:

۱۵۰میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شد

وزیر نفت گفت: با وارد مدار شدن طرح‌های توسعه فازهای ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی روزانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز افزوده شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۳۴۲۴
۱۵۰میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح فازهای شش گانه پارس جنوبی اظهار داشت: فازهای شش گانه پارس جنوبی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حالی وارد مدار تولید می‌شود که اقتدار ایران اسلامی در دستیابی متخصصان ایرانی به فناوری‌های روز دنیا نشان می‌دهد و نمادی از اقتدار توانمندی متخصصان ایرانی به منصه ظهور می‌رسد.
وی با بیان اینکه طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در24 فاز برنامه‌ریزی و طراحی شده است، خاطر نشان کرد: امروز شش فاز میدان گازی پارس جنوبی وارد مدار تولید و روزانه 150 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولیدی گازی کشور از این میدان افزوده شد.
وزیر نفت با بیان اینکه سه فاز دیگر پارس جنوبی تا پایان امسال وارد مدار تولید می‌شود تصریح کرد: تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی روزانه از 500 میلیون متر مکعب فراتر رفت و این در حالی است که با بهره‌برداری از فازهای باقی مانده تولید گاز از این میدان مشترک روزانه به 800 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد که از برداشت قطر از این میدان پیشی می‌گیریم.
وی افزود: بهره برداری از این فازها نشان داد که ما می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و می توانیم به استناد همت ملت ایران و خوراکی که در عسلویه است قدرت اول پتروشیمی منطقه باشیم.
وی اظهارداشت: افتخاری که امروز حاصل شده فراتر از یک دولت و متعلق به ملت ایران و تقدیم به رهبر معظم انقلاب، شهدا و ایثارگران است.
وی تاکید کرد: در این مسیر همه زحمت کشیدند و باید ملی نگاه کنیم و همه باهم برای آینده کشور تلاش کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار