۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
امروز و در پارس جنوبی:

بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی تاریخ ایران افتتاح می‌شود

وزیر نفت گفت: بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی تاریخ ایران در پارس جنوبی امروز و با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۳۴۱۲
بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی تاریخ ایران افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه عصر روز گذشته در عسلویه با اشاره به سفر رئیس جمهور به این شهر اظهار داشت: با حضور رئیس جمهور، مقامات و میهمانان داخلی و خارجی بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی تاریخ ایران در پارس جنوبی به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه فازهای 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی افتتاح می‌شوند، افزود: با افتتاح فازهای شش گانه پارس جنوبی روزانه 150 میلیون متر مکعب به ظرفیت گازی کشور افزوده می‌شود.
زنگنه یادآور شد: برای آماده سازی این فازها بیش از 18 میلیارد دلار هزینه شده است. پیش از این نیز در پارس جنوبی 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده بود و در چند سال اخیر نیز حدود 6 میلیارد دلار در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند که در حال حاضر در پارس جنوبی به پیمانکاران بدهکار هستیم. 
وزیر نفت بیان کرد: چهار طرح دیگر در فازهای مجتمع های پتروشیمی کاویان دو، مروارید، انتخاب و تخت جمشید در منطقه پارس جنوبی که به دست فعالان بخش خصوصی ساخته شده است، افتتاح خواهد شد،
زنگنه خاطر نشان کرد: با راه اندازی این طرح های جدید مجتمع های تولیدی و پتروشیمی ها هزاران تن پلی‌استایرلن در منطقه پارس جنوبی و سالانه دو میلیون تن به تولید و دو میلیارد دلار به ارزش تولید محصولات کشور در بخش پتروشیمی افزوده می شودکه این امر سبب تحولی عظیم در زمینه تولید و اشتغال در منطقه ویژه پارس خواهد شد.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار