۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

پسماندهای مجتمع بندری امام بازیافت می شود

سایت بازیافت پسماندها با هدف اجرای کامل تر الزامات زیست محیطی و بازگشت دوباره سرمایه های ملی به چرخه ی تولید در مجتمع بندری امام خمینی(ره) راه اندازی شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۳۸۸
پسماندهای مجتمع بندری امام بازیافت می شود
به گزارش خبرنگار مانا ، معاون اداری و مالی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به فعالیت های مختلف در مجتمع بندری امام خمینی(ره) از جمله تردد کشتی ها، فعالیت های تخلیه و بارگیری کالا، فعالیت های عمرانی و در نتیجه آن تولید انواع پسماندها اظهار داشت: مجتمع بندری امام خمینی(ره) به نمایندگی از سازمان بنادر و دریانوردی  به عنوان یگانه مرجع دریایی کشور در خصوص حفاظت از محیط زیست دریایی و جهت اجرای الزامات بین المللی و ملی؛ اقدام به تدوین و طراحی یک سیستم جامع مدیریت پسماند کرده است.
سیاوش در تشریح مزایای حاصل از فعالیت سایت بازیافت پسماند در این مجتمع بزرگ بندری، به کاهش قابل ملاحظه ی هزینه حمل و انتقال پسماندها، تسهیل و تسریع در خروج کامل پسماندها از سطح مجتمع بندری به محل های دفع بهداشتی و کاهش مشکلات زیست محیطی اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: مجری سایت یاد شده، ضمن فرهنگ سازی و آموزش جهت تفکیک پسماندها در محل تولید، نسبت به بسته بندی، انتقال و فروش مواد بازیافتی به عنوان مواد اولیه به کارخانجات بازیافت پسماندها  اقدام کرده و در پی آن پسماندهای غیرقابل بازیافت را نیز جهت دفع بهداشتی به محل های تعیین شده توسط  شهرداری و  محیط زیست  تحویل می دهد.
بازیافت از هدر رفتن منابع سودمند و سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند و مصرف مواد خام و انرژی را کاهش می‌دهد. با این کار، تولید گازهای گلخانه‌ای نیز کاهش می‌یابد. 
بندر امام خمینی(ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
برچسب ها: بندر امام خمینی
ارسال نظرات
آخرین اخبار