۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
طی مراسمی:

خادمان سفرهای دریایی نوروز ۹۶ تجلیل شدند

مراسم تجلیل از خادمان و تلاشگران سفرهای دریایی نوروز ۹۶ به شکلی متفاوت، بر روی یک شناور گردشگری در بندر شهید حقانی و با حضور جمعی از مسئولین و دست اندرکاران این طرح برگزار شد.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۳۳۸۶
خادمان سفرهای دریایی نوروز ۹۶ تجلیل شدند
به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مراسم تجلیل از خادمان و تلاشگران سفرهای دریایی نوروز ۹۶ اظهار داشت: طی ۲۱ روز اجرای طرح نوروزی امسال، بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر ترابری مسافر و گردشگر و همچنین جابجایی بالغ بر ۵۶۰ هزار دستگاه خودرو در کمال صحت و سلامت انجام شد.
اله مراد عفیفی پورافزود: ۲۸ دستگاه اجرایی در استان به عنوان اعضای کمیته حمل و نقل دریایی به ریاست اداره کل بنادر و دریانوردی پشتیبانی از سفرهای دریایی در ایام تعطیلات نوروز را بر عهده داشتند که خوشبختانه این سفرها بدون سانحه و بصورت ایمن انجام شد.
عفیفی پور با اشاره به اقدامات جدید و کارهای نو در طرح نوروزی سال ۹۶ گفت: برای نخستین بار یک شناور تفریحی و گردشگری با ظرفیت ۲۰۰ صندلی- سفر در بندرعباس آغاز بکار کرد، همچنین مهمانداران خانم نیز برای اولین بار روی شناورهای مسافری مسیر بندرعباس- قشم- هرمز مستقر شدند که این اقدام بازخوردهای مثبتی بین مردم داشت؛ از یکسو، توانایی بانوان در حوزه دریایی نشان داده شد و از طرف دیگر آرامش خاطر مسافران و مهمانان نوروزی روی شناورهای دریایی فراهم شد.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای دریایی نوروز ۹۶ استان هرمزگان در ادامه با تأکید بر لزوم فراهم کردن شرایط مناسب برای رونق گردشگری دریایی در این استان برای تحقق شعار امسال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) خاطرنشان کرد: با این کار می توان بر اساس ظرفیت های داخلی، اشتغال پایدار ایجاد کرد که نقش تعاونی ها و فرماندهان و خدمه شناورها در این زمینه بسیار موثر است.
در ادامه این مراسم، "مهدی نوفرستی" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ارایه گزارشی مبسوط از اقدامات و دستاوردهای طرح نوروزی سال ۹۶ پرداخت.
"محسن ضیایی" مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هرمزگان نیز آماری و ارقامی در خصوص حضور مهمانان نوروزی در این استان را مطرح کرد و در ادامه از ضرورت های توسعه گردشگری دریایی در این استان مهم ساحلی سخن گفت.
"محمد محسنی" مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز حمایت همه مسئولین استان و مشارکت دستگاه های مربوطه را برای رونق بیشتر گردشگری دریایی در استان هرمزگان خواستار شد.
"احمد پویافر" فرماندار بندرعباس نیز گفت: برای تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" در استان هرمزگان باید رونق گردشگری دریایی بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد و همه دستگاه ها باید برای ایجاد اشتغال در حوزه دریایی تلاش کنند.
وی نظم و انضباط سفرهای دریایی در بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور را "ستودنی" توصیف کرد و گفت: طی سال های اخیر، سازمان بنادر با حمایت بی قید و شرط از صنعت مسافرت های دریایی، شناورهای استاندارد را جایگزین قایق های غیراستاندارد کرده تا سفرهای دریایی با اطمینان و آرامش خاطر بیشتری انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار