۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
عفیفی پور خبر داد:

کاهش تردد 13 درصدی مسافران دریایی نوروزی

رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در ارزیابی های صورت گرفته از سوی سازمان ها و رسانه های تا 98 درصد مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده ابراز رضایت کردند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۳۲۷۷
کاهش تردد 13 درصدی مسافران دریایی نوروزی
الله مراد عفیفی پور در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: طبق آخرین آمارهای استخراجی در ایام نوروزـ از تاریخ 25 اسفندماه 1395 الی 15 فروردین 1396ـ  مجموعا چهارمیلیون و 816 هزار نفر مسافر و گردشگر دریایی از طریق بنادر استان هرمزگان تردد کرده اند
وی افزود: 783 هزارنفر گردشگر و قریب به چهار میلیون و صد هزار نفر مسافر بوده اند. همچنین 360 هزار و 786 دستگاه خودرو نیز جابجا شده است.
به گفته رئیس اداره بنادر استان هرمزگان بر این اساس، میزان تردد مسافری در بنادر استان هرمزگان نسبت به زمان مشابه در سال قبل 13 درصد کاهش داشته و از سوی دیگر در بخش جابجایی خودرو 6 درصدی افزایش داشته است. 
وی علت کاهش تردد مسافری نسبت به سال قبل را شرایط نامساعد جوی در تمام طول مدت تعطیلات نوروز در استان دانست و افزود: دستگاه های مربوطه میزان بارش در استان در این مدت را بیش از میانگین 40 سال اخیر گزارش کردند. 
عفیفی پور شبه سونامی که درعسلویه استان بوشهر و در ابتدای تعطیلات نوروزی اتفاق افتاد را از دیگر عوامل کاهش تردد مسافر به بنادر جنوبی کشور دانست و در این زمینه گفت: طی این حادثه متاسفانه تعدادی از هموطنان کشته و یا مفقود شدند. اطلاع رسانی های صورت گرفته از طریق رسانه های مختلف بویژه صدا و سیما که البته برای  آگاهی بخشی به مردم جهت افزایش امنیت آنها در سواحل بود، سبب شد تا مسافران نوروزی با احتیاط بیشتری وارد بنادر جنوبی شوند. 
وی در اشاره به نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی اظهار داشت: مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی صرفا به دنبال افزایش آمار تردد مسافر نبود بلکه تلاش مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی بر خدمات کیفی متمرکز بود که خوشبختانه در ارزیابی های صورت گرفته از سوی سازمان ها و رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر بخش های رسانه ای تا 98 درصد مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده ابراز رضایت کرده بودند.
عفیفی پور این رضایت را عینی و مشهود اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در بندر مسافری شهید حقانی علیرغم مراجعه زیاد با تهمیداتی که اندیشیده شده بود بر خلاف سال های قبل  هیچگونه ازدحامی وجود نداشته است. 
وی در تشریح تمهیدات صورت گرفته افزود: ظرفیت حمل و نقلی در بنادر هرمزگان نسبت به سال قبل تا 10 درصد افزایش پیدا کرده بود. در سال های قبل تردد مسافر به گونه ای بود که مسافران باید برای انجام سفر خود در اول صبح به بندر مراجعه می کردند. اما با برنامه ریزی صورت گرفته و با اطلاع رسانی های مداومی که از روش های  مختلف انجام شد به مردم این اطمینان داده شد که در تمام ساعات روز می توانند برای تردد وارد بندر شوند، بنابراین امسال  تردد به سهولت صورت می گرفت. 
رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تلاش برای توسعه فرهنگ دریایی در ایام تعطیلات را از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد و در این زمینه گفت: توزیع بروشورهای مختلف، نصب بنرهای اطلاع رسانی و البته پخش تیزرهای اختصاصی اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به صورت مرتب و مداوم از صدا و سیما صورت گرفت که بسیار موثر بود. 
وی همچنین به بکارگیری مهمانداران خانم در سفرهای دریایی که برای نخستین بار انجام شد، اشاره کرد و اظهار داشت: بازخوردهای خوبی در این زمینه از سوی مردم  رسیده است چرا که عملا نیمی از مسافران دریایی خانم ها هستند که با حضور مهماندار حرفه ای خانم جهت پاسخگویی و ارائه خدمات، آرامش مضاعفی را طول سفر برای آنها ایجاد کرده بود. 
عفیفی پور در پایان اظهارات خود از نهادها و سازمان های مختلفی که در ایام تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی ایمن و کیفی به سازمان بنادرو دریانوردی یاری رسانده بودند تشکر کرد و از مسافران و گردشگران دریایی نیز که به بنادر هرمزگان سفر کرده بودند به علت تعطیلی مکرر بندر در زمان بارندگی ها عذرخواهی کرده و دلیل این امر را تلاش برای حفظ ایمنی آنها اعلام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار