۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
رئیس جمهور با ورود به رشت عنوان کرد:

امکان پهلوگیری کشتی های 12 هزار تنی با افتتاح بندر کاسپین

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان ساعتی پیش به منظور افتتاح چند طرح و افتتاح دو اسکله مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی، وارد رشت شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۳۱۶۵
امکان پهلوگیری کشتی های 12 هزار تنی با افتتاح بندر کاسپین
به گزارش خبرنگار مانا از رشت، دکتر حسن روحانی در بدو ورود به استان گیلان با تبریک سال نو به مردم فرهیخته این استان ابراز داشت: هدف ما از این سفر دیدار با مردم دلاور گیلان و بررسی طرح ها و پروژه های وعده داده شده در سفر گذشته بود و امروز همه این پروژه ها را مورد بررسی قرار می دهبم.
وی افزود: امروز چندین پروژه زیربنایی، عمرانی، بندری، صنعتی، بهداشت و درمانی، آی سی تی، مخابراتی، اشتغالزایی و گردشگری و کشاورزی افتتاح می شود که پنج طرح مهم با حضور اینجانب افتتاح خواهد شد.
رئیس جمهور در ادامه گفت: برای این طرح ها دو هزار و 500 میلیارد تومان توسط بخش دولتی و خصوصی سرمایه گذاری شده است که با افتتاح آن سه هزار و 600 شغل برای جوانان ایجاد می شود.
روحانی با اشاره به افتتاح دو اسکله در منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: با افتتاح دو پست اسکله بندر کاسپین در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی کشتی‌های 12 هزار تنی، می‌توانند پهلو بگیرند که موجب شرایط خاص و رونق اقتصادی برای این منطقه و گیلان می شود و ظرفیت نهایی سالانه تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین به 15 میلیون تن در سال می رسد.
رئیس جمهور با اشاره به پیگیری دو پروژه مهم در استان گیلان گفت: دو طرح مهم هم در این استان است. یکی راه آهن قزوین به رشت است که امسال افتتاح خواهد شد و مراح نهائی آن طی می شود و پروژه دیگر راه آهن رشت به آستارا است که در سفر به روسیه برای این خط ترانزیتی صحبت کردیم و با اجرای این خط، بندر عباس به مسکو وصل می شود.
وی در پایان افزود: برای اجرای راه آهن رشت به آستارا با کشور آذربایجان مشارکت داریم و ان شاء الله این طرح ادامه خواهد داشت.
به گزارش مانا امروز و با حضور دکتر حسن روحانی دو پست از اسکله های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح می‎شود. همچنین عملیات اجرایی احداث اسکله مارینا به عنوان بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در این منطقه با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز می‎شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار