۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
پس از سه سال:

خارج سازی لاشۀ شناور سئول به پایان رسید

سخنگوی وزارت امور خارجه و شیلات کرۀ جنوبی از اتمام خارج سازی لاشۀ شناور سئول پس از گذشت سه سال خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۱۱۶
خارج سازی لاشۀ شناور سئول به پایان رسیدبه گزارش گروه بین الملل مانا، لاشۀ شناور مسافری سئول که در ماه آوریل سال 2014 میلادی در آبهای کرۀ جنوبی غرق شد و بیش از 300 کشته بر جای گذاشت سرانجام و پس از سه سال از آب خارج و در عرشۀ زیردریایی دوزیستِ Dockwise White Marlin قرار گرفت تا برای بررسی های دقیق به بندر Mokpo منتقل شود.
بر اساس این گزارش، سطح شیبدار و زاویه ای که پاشنۀ کشتی در آن قرار گرفته بود موجب تاخیر در عملیات خارج سازی شناور شده بود که اعضای تیم عملیاتی در نهایت توانستند با برش سطح شیبدار خروج آن را تسهیل کنند.
این گزارش ادامه داد: با وجود تلاش های اولیه مبنی بر خارج کردن سوخت شناور، آلودگی سوختی طی عملیات بلند کردن و بیرون کشیدن شناور مشاهده شده و پیش بینی می شود، نشت سوخت در ادامۀ عملیات به هنگام انتقال لاشه به بندر Mokpo نیز ادامه داشته باشد. بدین منظور و برای کاهش اثرات مخرب زیست محیطی تجهیزات لازم در محل تعبیه شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه و شیلات کرۀ جنوبی در ادامه گفت: انتظار داریم انتقال لاشۀ شناور سئول به بندر Mokpo تا چهارمین روز ماه آوریل سال جاری میلادی و پیش از سومین سالگرد غرق شدن این شناور به پایان رسد.
شایان ذکر است، کاپیتان این شناور متهم به قتل عام و حبس ابد شد. همچنین، خارج سازی شناور سئول به اصرار خانواده های قربانیان، دستیابی به اجساد جان باختگان مفقود و بررسی دقیق تر شناور انجام شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار