۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

خوزستان کانون گردشگری آبی ایران می شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: خوزستان با برخورداری از مزیت های گردشگری آبی، بزودی به کانون گردشگری آبی ایران تبدیل می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۱۰۱
خوزستان کانون گردشگری آبی ایران می شود
به گزارش مانا مرتضی رحمانی موحد در جریان بازدید از مجتمع های گردشگری آبی خوزستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز افزود:وجود رودخانه در شهرها از مزیت های مهم توسعه گردشگری است که به اشتغال و رفاه شهروندان منجر می شود. وی بیان کرد:تاسیسات گردشگری آبی بنا شده در ساحل کارون، به زودی این استان را به یکی از کانون های بزرگ گردشگری آبی در ایران تبدیل خواهد کرد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری درادامه با اشاره به اینکه خوزستان با بهره مندی از سواحل ، بنادر فعال و آبراه های اروندرود و خورموسی دارای جذابیت های بسیار مناسبی در مبحث گردشگری آبی و دریایی است افزود: زیرساخت های گردشگری خوزستان بسرعت در حال آماده سازی است.
رحمانی موحد در ادامه با بیان اینکه استان خوزستان همه ساله در ایام نوروزی میزبان جمع زیادی از گردشگران و مسافران است افزود: بخش خصوصی دارای توانمندی زیادی برای جذب گردشگر و راه ندازی تورهای گردشگری و تفریحی در خوزستان است.
وی گفت: بخش خصوصی در تامین شناورهای تفریحی در آبهای ساحلی منطقه می تواند به رونق بیش از پیش گردشگری استان کمک کند واز این فرصت ها برای اشتغال استفاده کند.
وی وجود منطقه آزاد اروند ، جزیره مینو وبندرگاه خرمشهر را از مزیت های خوب گردشگری در خوزستان برشمرد و افزود: صنعت گردشگری در خوزستان توان اشتغال مولد برای جوانان را دارد.
بنا به این گزارش پیش بینی شده در تعطیلات نوروزی امسال حدود پنج میلیون مسافر و گردشگر از جاذبه های طبیعی و آبی خوزستان دیدن کنند.
تمام///
برچسب ها: خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار