۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

شناورهای سبک در استان بوشهر دریاروی نکنند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به استقرار سامانه بارشی همراه با وزش تندباد در استان بوشهر، شناورهای تفریحی و سبک مانند قایق‌ها از فردا به مدت سه روز از دریاروی در خلیج فارس محدوده استان بوشهر خودداری کنند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۳۰۹۹
شناورهای سبک در استان بوشهر دریاروی نکنند
نادر شفی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به وضعیت جوی استان بوشهر در 24 ساعت آینده اظهار داشت: آسمان استان بوشهر نیمه ابری گاهی تمام ابری همراه با غبار محلی و از فردا صبح همراه با رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سرعت باد در 24 ساعت آینده تا 42 کیلومتر افزایش می‌یابد تصریح کرد: وزش باد در استان بوشهر بتدریج از جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت 12 تا 34 و فردا صبح در قسمتهای شمالی استان گاهی تا 42 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در خلیج فارس خبرداد و خاطر نشان کرد: ارتفاع موج دریای خلیج فارس 30 تا 90 سانتی متر از فردا صبح در قسمتهای شمالی استان 60 تا 120 گاهی تا 150 سانتیمتر افزایش می‌یابد.
شفی خدایی با بیان اینکه فردا زمان مد دریا در خلیج فارس 16:01 است، افزود: سامانه بارشی در استان بوشهر فردا استقرار می‌یابد که با توجه به تداوم و شدت بارشها ، نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها بخصوص طی روزهای پنجشنبه و شنبه و بویژه در مناطق جنوبی و شرقی استان هشدار داده می شود.
وی بیان کرد: طی همین مدت با توجه استقرار سامانه بارشی، وزش تندباد لحظه ای و افزایش موقت ارتفاع موج دریا کاملاً محتمل بنظر می رسد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از دریاروی شناورهای کوچک و تفریحی مانند قایق‌ها گفت: با توجه به شرایط فوق و وقوع تندبادهای لحظه ای ، رعد و برق و بالا آمدن آب دریا و رودخانه های فصلی از اسکان در نواحی مرتفع ، سواحل و حاشیه رودخانه های استان بوشهر جداً خودداری شود.
 
برچسب ها: مواج بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار