۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

کارون و تالاب ناصری دو مقصد مهم گردشگری در منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند، گردشگری آبی در رودخانه کارون و تالاب ناصری را دو مقصد گردشگران در منطقه آزاد اروند در نوروز 96 عنوان کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۰۸۳
کارون و تالاب ناصری دو مقصد مهم گردشگری در منطقه آزاد اروند
سیدمرتضی نعمت زاده  در گفتگو با خبرنگار مانا، گردشگری و تفریحات آبی را فرصت مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی دانست و گفت:منطقه آزاد اروند این آمادگی را دارد که تفریحات آبی بر روی تالاب ناصری و رودخانه کارون را راه اندازی کند.
وی گردشگری روستایی را از دیگر برند های شهرهای بندری آبادان و خرمشهر خواند و گفت:گردشگری روستایی ظرفیت جذاب است که با هزینه های کم می توان مکان های مناسبی برای گردشگران ایجاد کرد.
نعمت زاده، رویکرد و رشد طبیعت گردی در جهان را 30 درصد عنوان کرد و گفت: گردشگرانی که از شهرهای بزرگ و یا از کشورهای خارجی به این منطقه سفر می کنند، بیشتر طالب طبیعت گردی هستند و در روستاهای خرمشهر و آبادان این فرصت وجود دارد.
وی توسعه انسانی، علمی و اقتصادی را یکی از وسیع ترین پیشبرد اهداف طرح های گردشگری خواند و گفت: اگر بخواهیم سرمایه گذار جذب کنیم، سریعترین و کم هزینه ترین کار برای درآمدزایی، رونق گردشگری است.
نعمت زاده افزود:نباید منتظر باشیم که سرمایه گذار در این منطقه یک هتل پنج ستاره تاسیس کند چون یک سرمایه گذار به دنبال درآمد و سود بیشتر است و قطعا این سرمایه گذار در شهرهای بزرگ سرمایه گذاری خود را انجام می دهد.
وی ادامه داد: طرح های کلان، سرمایه کلان می خواهد، ولی امروز می توان با اجرای طرح های گردشگری با سرمایه گذاری کوچک و متوسط اشتغالزایی کرد.
این مقام مسئول ، منطقه آزاد اروند را با توجه به جاذبه های طبیعی و ساحلی ، برای گردشگری بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: همه مناطق آزاد کشور ، روی صنعت گردشگری حساب ویژه ای باز کرده اند و منطقه آزاد اروند از این امر مستثنی نیست.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 در محدوده ای به وسعت 17هزار هکتار فعالیت خود را شروع کرد ولی بعدها محدوده این منطقه به بیش از 34هزار هکتار افزایش یافت.
بنادر خرمشهر و آبادان و جزیره مینو بخشی از منطقه آزاد اروند هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار