۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

ظرفیت مسافری بنادر هرمزگان در طرح نوروزی افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: مسیر دریایی بندرلنگه ـ ابوموسی با مسافت ۴۲ مایل برای حمل مسافر در طرح نوروزی سال ۹۵ پیش بینی شده است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۳۰۲۴
ظرفیت مسافری بنادر هرمزگان در طرح نوروزی افزایش یافتبه گزارش مانا محمود صابری با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای اجرای سفرهای دریایی در ایام نوروز گفت: در این باره دو دوره آموزشی و عملیات تمرینی اطفاء حریق در سطح ملی به نام فرماندهی یک پارچه حادثه تحت عنوان مدیریت بحران در دریا و خشکی(ICS۳۰۰) و مقابله با آلودگی دریا برای اولین بار در بندرلنگه اجرا شد.
وی تأمین ایمنی سفرهای دریایی را تمرکز بر سه وضعیت اصلی اعلام کرد و افزود: پایانه های مسافری در بنادر، شناورها و مسیر سفرهای دریایی محل های کنترل این بندر است که تمامی این موارد پایش و کنترل شده است و چندین شناور و گروه های غواص و امداد نجات در بنادر مسافری و کلوپ های تفریحی مستقر می شوند.
صابری با بیان اینکه سال گذشته بنادرغرب هرمزگان پذیرای بیش از ۱۴۷ هزار مسافر و بیش از ۳۶ هزار دستگاه خودرو بوده است، اضافه کرد: سه بندر در حوزه غرب هرمزگان خدمات سفرهای دریایی را انجام می دهند که با زیر ساخت های ایجاد شده در حوزه مسافرت های دریایی، ۱۳ شناور مسافری، یک شناور رو- رو و ۲۸ لندینگ کرافت در طرح سفرهای نوروزی مسیرهای غرب استان هرمزگان خدمات رسانی خواهند کرد و پیش بینی می شود ۲۰۰ هزار نفر تردد مسافر در این بنادر انجام پذیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: یک فروند شناور "رو-رو" با ظرفیت ۶۰۰ مسافر و ۱۲۰ دستگاه خودرو و دو فروند شناور مسافری در مسیر لنگه ـ ابوموسی و دبی هر یک به ظرفیت ۲۵۰ نفر در بندر لنگه فعال خواهد بود.
به گفته صابری، ناوگان بندر چارک با تعداد ۲۶ فروند لندینگ کرافت هر یک با ظرفیت متوسط ۳۵ خودرو و تعداد۹ فروند شناور مسافری در صورت ایجاد امکانات رفاهی در این بندر پذیرای مسافران جزیره کیش خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: دوفروند لندینگ کرافت هر یک با ظرفیت ۴۰ خودرو و یک فروند شناورمسافری با ظرفیت ۲۸۰ نفر آماده ترابری مسافران در مسیر بندر آفتاب به کیش است.
مدیریت بنادر غرب هرمزگان از مسافران نوروزی خواست تا برای سفراز سرزمین اصلی به جزیره کیش حتما از بنادر و مسیرهای دریایی مجاز تردد کنند.
صابری مسیرهای بندر چارک – جزیره کیش (حمل خودرو و مسافر) با مسافت دریایی ۱۷ مایل، مسیر دریایی بندر لنگه – جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافر تنها در ایام طرح نوروزی سفرهای دریایی) با مسافت ۵۳ مایل و مسیر بندر آفتاب – جزیره کیش(حمل خودرو و مسافر) با مسافت ۹٫۹ مایل را سه مسیر دریایی مجاز در غرب هرمزگان اعلام کرد.
وی اضافه کرد: مسیردریایی بندرلنگه - ابوموسی نیز با مسافت ۴۲ مایل برای حمل مسافر در طرح نوروزی سال ۹۵ پیش بینی شده است.
رئیس کمیته ساماندهی سفرهای دریایی درغرب استان هرمزگان در پایان ضمن آرزوی بهروزی و سلامتی برای تمامی هموطنانی که به استان هرمزگان و جزایر مسافرت می کنند، گفت: تلاشگران حوزه دریایی و بندری استان از هیچ کوششی در جهت خدمات دهی مطلوب و ایمن در ایام نوروز فروگذار نخواهند کرد.
برچسب ها: بندر لنگه
ارسال نظرات
آخرین اخبار