۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته عنوان کرد:

معافیت شرکت های حمل و نقلی از مالیات بر ارزش افزوده

پل مه : مبحث ارزش افزوده در پیشنهاد اخیری که به مجلس رفت به گونه ای شد که بخش های مختلف حمل و نقلی از مالیات بر ارزش معاف می شوند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۳۰۰۸
معافیت شرکت های حمل و نقلی از مالیات بر ارزش افزوده
رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: این انجمن در سال 95 تلاش کرد تا سطح علمی اعضا را به لحاظ دانش و فنی بالا ببرد که این کار به تناسب تمرکز در حوزه فعالیتی اعضا و زیر مجموعه اتفاق افتاد
مسعود پل مه اظهار داشت: تحت قالب های آموزش آکادمیکی و تجربی با دریافت مجوز از مراجع مختلف منجمله سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان فنی و حرفه ای کشور و .... در حوزه های بازرگانی و عملیاتی و نیز علوم روز با محتوای علمی "dba و mba " صورت گرفته است.
وی با بیان این مطلب که ما در صدد آن هستیم تا سطح علمی و تخصصی اعضا را بالا ببریم تا به تناسب این ارتقاء، حوزه کسب و کار اعضاء از تغییرات کمی و کیفی متناسب برخوردار شوند، افزود: همین برنامه را برای سال آینده در دست اجرا داریم. در همین راستا توافقاتی را با دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم تا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مدیریت بازرگانی بندری و بازرگانی دریایی دانشجو پذیرفته شود.
رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ادامه داد : دوره اول این مقاطع در تهران برگزار می شود که متعاقب آن و با پیش بینی های صورت گرفته این مقاطع به دو محل دیگر در شهرهای بندری کشور تسری پیدا خواهد کرد. 
مسعود پل با بیان این مطلب که در این رابطه از کمک های سازمان بنادر نیز بی بهره نخواهیم بود، اظهار داشت: البته این به معنی آن نخواهد بود که این کار با هماهنگی این سازمان صورت گرفته است بلکه در چارچوب برنامه های مصوب و در زمره استراتژیهای تدوین شده در راستای غنای علمی و منابع انسانی کشور در بخش خصوصی با رویکردی آموزشی است که مستقیما از سوی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته پیگیری می شود.
وی افزود: در خصوص جذب حداکثری و مشارکت هر چه بیشتر اعضا در تصمیم گیری ها، فعالیت کمیته ها را در کانون قرار داده و تلاش کردیم تا در تمام حوزه های صنفی و یا مرتبط به صنف در این کمیته ها تنوع ایجاد کنیم که خوشبختانه این امر مورد استقبال اعضا قرار گرفت. 
پل مه با بیان این مطلب که تعدادی از کمیته های جدید را با توجه به تغییراتی که در الگوی تجارت بین الملل اتفاق افتاده در دستور کار قرار دادیم بیان داشت: کمیته ها با توجه به رویکرد تازه دولت که در جهت تقویت سازمان های مردم نهاد برای مشارکت هر چه بیشتر در روندهای اقتصادی کشور است، سامان داده خواهند شد. 
رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته آغاز گسترش ارتباطات بین المللی را همکاری با انجمن «فوناسپا»- واقع در انگلستان- که یک انجمن با گستره جهانی است عنوان داشت و افزود : طبیعتا در صدد هستیم که با سایر انجمن های مطرحی که در حوزه دریا و بندر موثر هستند ارتباط برقرار کنیم تا امکان تبادل اطلاعات و دیگر همکاری های موثر برای گسترش فضای کسب و کار اعضا و به همان تناسب توسعه فعالیت بندری و دریایی کشور داشته باشیم. 
پل مه یکی دیگر از کمیته هایی که در سال 95 فعال شد را کمیته امور حقوقی عنوان کرد و اظهار داشت: انجمن یک اقدام پیشتازانه برای طراحی و تدوین مقرراتی که احساس می کرد مورد نیاز بخش بندری و دریایی است داشته باشد که این بدان معناست که صنف بندر و دریا دیگر منتظر نباشد که دولت و مجلس به عنوان مراجع قانون گذار راسا پیشنهاد دهنده قوانین و مقررات این بخش باشند.
وی افزود: اعضای انجمن می خواهند در همین زمینه مطالعاتی را در حوزه کسب و کار به انجام برسانند تا از طریق آن، قوانینی را به مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز پیشنهاد بدهند.
پل مه با بیان این مطلب که ارتباطات نسبتا خوبی با مجموعه های دولتی بویژه وزارت راه و شهرسازی و سایر دوائر دولتی زیر مجموعه این وزارتخانه و یا دیگر مراجع دولتی مانند سازمان مالیاتی کشور داریم، گفت: بر همین اساس این امکان برقرار شد که نوعی قابلیت انطباق با قوانین جاری و یا قوانین که نیاز به تغییر دارند را برقرار کنیم. 
رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان اینکه مبحث ارزش افزوده در پیشنهاد اخیری که به مجلس رفت به گونه ای شد که بخش های مختلف حمل و نقلی از مالیات بر ارزش معاف شدند، ادامه داد: هر چند که این معافیت از سال 1397 اجرایی خواهد شد و به طریق اولی با کاهش مالیات بر بخش حمل و نقل شاهد تاثیرات مثبت بر روی فرآیند های تورمی خواهیم بود. 
وی افزود: از جمله مهمترین برنامه های انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته تشکیل شورای حل اختلاف تخصصی دریایی و بندری است که برای اولین بار در ایران شکل خواهد گرفت ، برای تحقق این مهم موافقت های اولیه را نیز در این زمینه از قوه قضائیه دریافت کرده ایم. 
پل مه در پایان با اشاره به تلاش این صنف برای مشارکت هر چه بیشتر با مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور گفت: در این زمینه گام های خوبی برداشته ایم تا مطالبات صنفی را هر چه بهتر با رویکرد مثبتی که از سوی دولت نسبت به بخش خصوصی وجود دارد دنبال کنیم. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار