۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
نوروز 96:

استقبال گردشگران خارجی از چابهار افزایش می یابد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پیش بینی می شود نوروز امسال 330 هزار گردشگر وارد چابهارشوند.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۲۹۵۹
استقبال گردشگران خارجی از چابهار افزایش می یابد

نصیربارکزهی درگفتگو با خبرنگار مانا درچابهار با اشاره به آمادگی منطقه آزاد برای استقبال از گردشگران در نوروز96 تصریح کرد: باتوجه به راه اندازی خط مستقیم دریایی مسقط ـ چابهار و پروازهای مستقیم چابهاربه عمان وچابهارـ دبی پیش بینی می شود، چابهار، نوروز امسال افزایش10درصدی استقبال گردشگران خارجی را شاهد است.
وی افزود: خدمات تفریحات دریایی، هوایی و زمینی برای مسافران داخلی و خارجی درنوروز 96 برنامه ریزی شده است.
به گفته معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار11 شرکت خدمات دریایی با تفریحاتی نظیر جت اسکی، راسل، بنانا و ماهیگیری خانوادگی به همراه 30قایق تفریحی به گردشگران خدمات می دهند.
وی از فعالیت پنج آژانس گردشگری برای ارائه تورهای چابهارگردی به گردشگران خبرداد و گفت: هرهفته هشت تور درقالب تورهای یک روزه و دو روزه از 200 جاذبه چابهار و اطراف آن بازدید می کنند.
بارکزهی درادامه خاطرنشان کرد: مسابقات رالی خانوادگی، شتردوانی درکوه های مریخی، اسب سواری و تفریحات هوایی پاراگلایدر، پاراموتور وکایت موتوردار نیز درایام نوروز برای مسافران تدارک دیده شده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از افزایش 40درصدی پروازهای چابهار درنوروز96 خبرداد و گفت: هرهفته 31 پرواز به مبدا و مقصدچابهار انجام می شود وروزانه 300 نفر وارد فرودگاه کنارک می شوند.
وی با اشاره به آماده سازی11مرکزاقامتی با بیش از1000تخت افزود: سه کاشانه خانه محلی در روستای تاریخی تیس،هشت فضای مسقف جهت اسکان مسافران درمواقع بارندگی ویک کمپ چادری نیز با بیش از هزار چادر ظرفیت آماده پذیرایی ازگردشگران درنوروز96 است.
بارکزهی درپایان از تحویل سال نو برای اولین بار دردریا خبرداد وگفت: تعدادی زن ومرد با لباس محلی موقع تحویل سال وارد دریا می شوند و در کنار یک صدف بزرگ سفره هفت سین که در چندمتری ساحل دریا تعبیه شده است با شعر و آواز بلوچی سال جدید راگرامی می دارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار