۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

برگزاری نشست طرح ساماندهی سفرهای نوروزی در چابهار

طرح ساماندهی سفرهای نوروزی ۹۶ به منظور برنامه ریزی و اتخاذ تدابیرلازم برای خدمات رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی و گردشگران دریایی در بندر شهید بهشتی برگزار شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۲۹۵۰
برگزاری نشست طرح ساماندهی سفرهای نوروزی در چابهاربه گزارش مانا نشست طرح ساماندهی سفرهای نوروزی ۹۶ به منظور برنامه ریزی و اتخاذ تدابیرلازم برای خدمات رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی و گردشگران دریایی با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی و معاونین سایر بخشها در بندر شهید بهشتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
 دراین نشست راهکارهای افزایش ایمنی شناورها، توجه به تجهیزات و زیرساختهای ایمنی، اطفای حریق در بنادر و اماکن رفاهی و خدماتی، زیبا سازی محیط بندری، تدابیر نظارتی و ایمن و منظم برای گشت های دریایی، توزیع جلیقه نجات به کسانی از سوی  شناور به گشت دریایی می پردازند، نظارت مستمر روزانه به کلیه بنادر استان، نصب بنرهای اطلاع رسانی حاوی هشدارو توصیه های ایمنی، ساعات بازدید از بندر، معرفی نقاط ایمن، توزیع بروشورهای تبلیغاتی با هدف معرفی بندر چابهار از جمله مصوبات این جلسه بود.
بهروز آقایی بر لزوم استفاده از شناورهای استاندارد و ایمن برای جابجایی مسافرین و میهمانان نوروزی با رعایت نکات ایمنی تاکید کرد و یک سفر خوش و پرخاطره برای هموطنان نوروزی آرزو کرد .
در ادامه معاون دریایی و بندریبنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی از سوی بازرسان تعیین شده و شناورجستجو و نجات و کمک همیار ناجی برای شرایط ایمن مسافران در طرح ساماندهی سفرهای نوروزی مشارکت دارد.
سید حسن ابراهیمی با تأکید بر این امر که ایمنی و حفاظت از جان افراد مقدم بر کلیه امور است، خاطر نشان کرد: کلیه تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا هموطنان که از سفرها و گردشگری دریایی استفاده می کنند، از ایمنی کامل برخوردار باشند و در این راستای شناور ناجی اداره کل به همراه شناورهای همیار ناجی تجهیز شده با آمادگی بیش از پیش در طرح ساماندهی سفرهای نوروزی مشارکت دارد و همچنین پرسنل این معاونت به صورت ثابت و گشتی بر کار کلیه بنادر تابع و شرکتهای گردشگری دریایی نظارت خواهند کرد.
وی از کلیه هموطنان خواست تا در صورت بروز و مشاهده هرگونه حادثه در دریا با شماره تلفن ۱۵۵۰ که به صورت ۲۴ ساعته آمادگی پاسخگویی را دارد، تماس برقرار کنند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر نقش شرایط آب و هوایی در سوانح دریایی توصیه کرد تا هموطنان  قبل از سفرهای دریایی اطلاعات هواشناسی را از بندر چابهار کسب کنند و در صورت نامساعد بودن شرایط آب و هوایی از انجام سفرهای دریایی خوداری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار