۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

ضرر مالی 452 میلیون دلاری در سومین خط کشتیرانی کانتینری دنیا

علیرغم اینکه کشتیرانی CMA CGM فرانسه 452 میلیون دلار ضرر خالص را در سال 2016 به ثبت رسید، اما سه ماه چهارم سال مذکور را با شرایط بهتری به پایان رساند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۹۲۳
ضرر مالی 452 میلیون دلاری در سومین خط کشتیرانی کانتینری دنیا
به گزارش گروه بین الملل مانا، کشتیرانی CMA CGM فرانسه - که پس از کشتیرانی مرسک دانمارک و MSC سوئیس جایگاه سومین خط کشتیرانی کانتینری دنیا را به خود اختصاص داده است، در سال 2016 ضرر مالی 452 میلیون دلاری را به ثبت رساند، اما از سوی دیگر، وضعیت این کشتیرانی در سه ماه آخر سال مذکور روند بهبود به خود گرفت.
این گزارش ادامه داد: بزرگترین کشتیرانی فرانسه نشان داد که با کسب سهام کشتیرانی NOL سنگاپور، ضرر مالی بیشتری را تجربه خواهد کرد، به طوری که ضرر مالی CMA CGM در سال گذشته منهای ضرر مالی کشتیرانیMOL، در حدود 325 میلیون دلار بوده است.
رئیس کشتیرانی CMA CGM، با اشاره به افت تاریخی نرخ کرایه حمل کانتینری در سال 2016، گفت: در سال گذشته، توانستیم به EBIT ( درآمد پیش از بهره و مالیات) مثبتی دست پیدا کنیم.
رولدف ساد در ادامه افزود: با افزایش نرخ کرایه حمل کانتینری در ماه های اخیر و تقویت نظم عملیاتی در کشتیرانی CMA CGM، نتایج مثبتی را در سه ماه چهارم سال گذشته به ثبت رساندیم، به طوری که در مدت زمان ذکر شده، کشتیرانی فرانسه شاهد سودآوری 45 میلیون دلاری و افزایش 28 درصدی درآمد بود.
وی ضمن پیش بینی ادامه بهبود وضعیت بازار در سال جاری میلادی، تاکید کرد: از طریق ارائه خدمات با ارزش افزوده بالاتر، تلاش خواهیم کرد در این بازار رقابتی، خود را متمایز سازیم.
لازم به ذکر است: در آمد کشتیرانی مذکور با رسیدن به 16 میلیارد رشد 1.9 درصدی سال به سال را تجربه کرد.
از سوی دیگر، حجم جابجایی کانتینری نیز با رسیدن به 15.6 میلیون TEU، 20.4 درصد افزایش یافت.
کشتیرانی CMA CGM آغاز فعالیت ائتلاف اقیانوسیه در یکم ماه آوریل سال جاری میلادی را نیز تایید کرد.
این گزارش در پایان نوشت: کشتیرانی مذکور، تحویل سه فروند کشتی جدید را که قرار بود در سال جاری میلادی انجام گیرد، به سال آینده موکول کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار