۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

کاهش هزینه عامل بقای صنعت کشتیرانی جهان

بخش صنعت کشتیرانی کانتینری جهان اگر می خواهد دوام خود را تضمین کند، مجبور به گرفتن تصمیمات مالی سختی در سال جاری میلادی خواهد بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۸۷۰
کاهش هزینه عامل بقای صنعت کشتیرانی جهان
به گزارش گروه بین الملل مانا، در جدیدترین گزارش از مطالعه سالانه شرکت کشتیرانی کانتینری AlixPartners آمریکا ضمن هشدار به اینکه سال جاری میلادی سال پرمشقتی برای خطوط کشتیرانی کانتینری خواهد بود، آمده است: اگر صنعت مذکور می خواهد دوام خود را تضمین کند، مجبور به گرفتن تصمیمات مالی سختی در سال جاری میلادی خواهد بود.
این گزارش در ادامه با تاکید بر اینکه مسایل مهم و تاثیر گذار پیش آمده جهانی مانند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و سیاست های جدید دولت دونالد ترامپ، تهدیدی برای به وجودآوردن بلاتکلیفی بیشتری دربخش تجارت جهانی محسوب می شود، نوشت: خطوط کشتیرانی باید از طریق ادغام، محدود کردن رشد ناوگان و حفظ نرخ کرایه حمل، در مسیر کاهش هزینه ها حرکت کنند تا بتوانند بقای خود را حفط کنند.
ناگفته نماند، خطوط کشتیرانی تاکنون گام هایی را در راستای کم شدن بار مشکلات مالی مانند کاهش هزینه ها برداشته اند، به طوری که بر اساس مطالعات، خطوط کشتیرانی مخارج و هزینه های خود را از25.2 میلیارد دلار در سال 2011 به 12.4میلیارد دلار در سال 2016، کاهش دادند.
مدیر عامل AlixPartners گفت: علیرغم اینکه نرخ کرایه حمل کانتینری پس از فروپاشی کشتیرانی هانجین کره جنوبی، در خطوط تجاری محدود به اقیانوس آرام روند صعودی را در پیش گرفت، اما این رونق فقط چند هفته به قوت خود باقی ماند و دوباره به سطح پایین همیشگی خود بازگشت.
وی همچنین گفت: موج ادغام های اخیر نظیر ائتلاف THE، اقیانوسیه، سه کشتیرانی برتر ژاپن MOL،NYK و K Line و هاپاگ لوید آلمان به همراه بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا، به تنهایی نمی تواند مسایل صنعت کشتیرانی را مرتفع سازد.
خطوط کشتیرانی باید در استفاده از فرصت های پسا-ادغام جهت بهینه سازی عملیات و ایجاد سایز سازمانی متناسب، سرمایه گذاری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار