۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

برگزاری جشن تحویل سال جدید در کشتی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری جشن تحویل سال جدید در یک کشتی در آبراه اروندرود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۸۰۸
برگزاری جشن تحویل سال جدید در کشتی
به گزارش خبرنگار مانا خسرو نشان در همایش دبیران ستاد خدمات سفر خوزستان از برگزاری جشن تحویل سال جدید در یک کشتی در آبراه اروندرود خبر داد و افزود:علاوه بر این برنامه، همزمان کشتی ها و لنج ها در مناطق ساحلی وبندری خوزستان به شکل کاروانی به حرکت درمی آیند.
وی با بیان اینکه نوروز امسال در سراسر استان به شکلی متفاوت برگزار می شود، گفت: امسال برنامه ریزی های گسترده تری برای نوروز انجام داده ایم و قرار است این رویداد در شهرها و مناطق ساحلی استان به شکلی متفاوت برگزار شود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان اظهار کرد: در اجرای این برنامه ها از ظرفیت های فرهنگی و گردشگری شهرها و بنادر استان  نهایت استفاده را خواهیم برد و تلاش می کنیم هر برنامه در بستر فرهنگی مناسب خود به اجرا درآید.
وی افزود: امسال در سراسر استان سفره های هفت سین برپا می شود و برنامه های متنوعی از جمله جشن های آئینی، نمایشگاههای صنایع دستی، بازی های محلی و جشنواره های متناسب با هر شهرستان در دستور کار قرار دارد.
نشان همچنین بر توجه خاص میراث فرهنگی خوزستان به موضوع گردشگری در نوروز 96 تاکید و تصریح کرد: در دوم فروردین نگاهی متفاوت شده و در تقویم نوروزی ما به عنوان روز گردشگری آبی برای آن برنامه ریزی خاصی صورت گرفته و دستگاههای مختلف از جمله نیروی دریایی سپاه با میراث فرهنگی همکاری خواهند داشت.
وی با بیان که برنامه ریزی منسجم و هماهنگ برای تعامل با دیگر ارگان ها و همچنین با سازمانهای مردم نهاد از دیگر موضوعات مهمی است که باید توسط روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستانها مورد توجه قرا گیرد اظهار کرد: موضوخ اطلاع رسانی در روزهای باقی مانده تا فرارسیدن سال نو و همچنین در ایام نوروز از جمله همین موضوعات است که درآن اهمیت تعامل بین میراث فرهنگی با دستگاههای مانند صدا وسیما و شهرداری بیش از پیش روشن شده و سبب رقم زدن نوروزی متفاوت و با شکوه برای مردم خواهد شد. 
معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان نیز اظهار کرد: مراسم تحویل سال نوروز 96 با محوریت معرفی ظرفیت های گردشگری آبی استان و استفاده از این ظرفیت عظیم برگزار می شود.
محمدعلی خلیلی با بیان اینکه خوزستان دارای ظرفیت های آبی فراوانی نظیر یک سوم آبهای سطحی کشور ،پرآب ترین و طولانی ترین رودخانه های کشور ،تالاب ها و دریاچه های پشت سد است، گفت : امسال از شناورهای تفریحی در شهرهای ساحلی همزمان با تحویل سال نو استفاده می شود.
برچسب ها: اروندرود
ارسال نظرات
آخرین اخبار