۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

تریلر حادثۀ غم انگیز واژگونی شناور سئول ساخته شد

یک تریلر طولانی به نام «بعد از سئول» برای ثبت حادثۀ غم انگیز واژگونی شناور Sewol و تاثیر آن بر ملت کرۀ جنوبی ساخته شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۷۶۰
تریلر حادثۀ غم انگیز واژگونی شناور سئول ساخته شدبه گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال حادثۀ واژگونی شناور Sewol در سال 2014 میلادی که بیش از 300 نفر و اغلب دانش آموزان جان خود را از دست دادند، یک کارگردان کره ای به نام Matt Root تریلی طولانی از این سانحه ساخت تا تاثیر عمیق ناشی از این حادثه را در جامعۀ کرۀ جنوبی و مردمان آن بازتاب دهد.
بر اساس این گزارش و پس از وقوع حادثه، علت آن از سوی دولتمردان کرۀ جنوبی بررسی شد. اما هدف از ساخت تریلر طولانی این واقعه ثبت مستندی است که تاثیر این تراژدی غم انگیز را بر مردم کرۀ جنوبی نشان می دهد.
بر همین اساس، در این تریلر به نام «بعد از سئول» ابتدا نگاهی به تاریخ و فرهنگ کرۀ جنوبی انداخته می شود تا اهمیت ایمنی و نگرانی های موجود در ذهن بسیاری از شهروندان این کشور را به خوبی نشان دهد. افزون بر آن، پیام این تریلر افزایش آگاهی عامه و افراد تحصیل کرده در سطح جامعه در خصوص رعایت اصول ایمنی و پرکردن اوقات فراغت در همین راستاست.
این گزارش ادامه داد: هدف فیلم تنها نمایش رنجی که قربانیان در طول این حادثه متحمل شدند، نیست بلکه تلاش آنان برای شنیده شدن صدایشان و اعمال تغییرات اصولی و اساسی ایمنی در صنعت دریانوردی است.
کارگردان تریلر "بعد از سئول" در پایان این گزارش گفت: از زمان وقوع این حادثه به فکر ساختن تریلری در این باره افتادم چراکه مستندات مفید بسیاری دربارۀ علت حادثه وجود داشت اما معدودی از آنها حتی به بررسی تاثیر این واقعه بر بازماندگان حادثه و کسانی که عزیزانشان را از دست داده بودند، نپرداخته بود.
شایان ذکر است، فیلم این تریلر تا پایان سال جاری میلادی آماده نمایش می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار