۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

سرمایه گذاری 35هزار میلیارد ریالی در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از سرمایه گذاری 35هزار و 585میلیارد ریالی در این منطقه در سال جاری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۷۳۰
سرمایه گذاری 35هزار میلیارد ریالی در منطقه آزاد اروند
محمدرضا معتمدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: سرمایه گذاری 35هزار و 585میلیارد ریالی در منطقه آزاد اروند در سال جاری  در بخش های صنایع شیمیایی، برق و الکترونیک، صنایع غذایی، بازرگانی، سلولزی و چوب، خدمات لجستیکی، خدماتی و مونتاژ آمبولانس محقق شده است.
وی گفت: با این میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند که نسبت به سال گذشته 35درصد افزایش نشان می دهد یک هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند همچنین از جذب 105میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنایع غذایی ، نیروگاه بادی ، شیمیایی و برق توسط شرکت هایی از کشورهای ترکیه ، پاکستان ، هند ، فرانسه ، کویت ، انگلیس ، اتریش ، چین ، آلمان و عراق در یک سال اخیر خبر داد و افزود: روند جذب سرمایه گذاری خارجی پس از برجام درمنطقه آزاد اروند شتاب گرفته است. 
معتمدی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد اروند شتاب گرفته است افزود: منطقه آزاد اروند با برخورداری از شبکه ریلی ، جاده ای ، هوایی و دریایی ، دسترسی به منطقه ای مناسب برای سرمایه گذاری با سودآوری بالا است.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 در محدوده ای به وسعت 17هزار هکتار فعالیت خود را شروع کرد ولی در دی ماه 1392 با سفر رئیس جمهوری به خوزستان ، محدوده این منطقه به دوبرابر افزایش یافت.
بنادر خرمشهر ، آبادان ، جزیره مینو و شلمچه بخشی از محدوده منطقه آزاد اروند است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار