۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

بهره برداری از سه پروژه بندری و عمرانی در بندرلنگه

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور سه پروژه بندری و عمرانی در بندرلنگه در غرب استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۲۶۷۴
بهره برداری از سه پروژه بندری و عمرانی در بندرلنگه

به گزارش مانا از هرمزگان، محمود صابری، مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در مراسم بهره برداری پروژه های بندری و عمرانی در بندر لنگه که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، گفت: هرمزگان طولانی‌ترین مرز دریایی را به خود اختصاص داده و اقتصاد این کشور مدیون تاجران و دریانوردان این استان است.
وی افزود: امروز لایروبی این بندر با حجم 400هزار متر مکعب برای پهلو گرفتن شناورهایی با تناژ بالا با حمایت مدیر سازمان بنادر و دریانوردی کشور به پایان رسیده و باید منتظر پیشرفت این بندر با همکاری مردم باشیم.
صابری با تاکید بر اینکه بندرلنگه و بندر کنگ نامشان با صنعت دریانوردی گره خورده و بسیاری از کشورهای همسایه دریانوردی را از دریانوردان ما فرا گرفته‌اند، تصریح کرد: هرمزگان طولانی‌ترین مرز دریایی را به خود اختصاص داده و اقتصاد این کشور مدیون تاجران و دریانوردان این استان است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به نیازهای این بندر، گفت: امروز نیاز به جاده دسترسی و همچنین تملک زمین‌هایی از شهرداری برای وسعت این بندر برای پذیرفتن کشتی‌های بزرگتر داریم.
لازم به ذکر است در آغاز پروژه لایروبی این بندر با اعتباری بالغ بر 170میلیارد ریال و با حجم لایروبی 400هزار متر مکعب در 17ماه ونیم به منظور افزایش حوضچه تا عمق پنج و نیم متر جهت پذیرش شناورهایی با تناژ بالاتر توسط شرکت پیمانکاری مکین قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز به بهره‌برداری رسید.
همچنین پس از تعمیرات اساسی منجر به pmساختمان اداری این بندر طی 12ماه با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد و نهصد و هفتاد و پنج میلیون و پانصد هزار ریال افتتاح شد.
در آخر نیز پروژه سوم این بندر نصب دو دستگاه موتور ژنراتور برق برای تامین برق اضطراری این بندر با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها: بندر لنگه
ارسال نظرات
آخرین اخبار