۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
با امضاء تفاهم‌نامه میان ندسا و سازمان بنادر:

سپاه شناورهای متخلف را تحویل سازمان بنادر می دهد

تفاهم‌نامه همکاری میان نیروی دریایی سپاه و سازمان بنادر و دریانوردی به امضا رسید.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۲۶۵۶
سپاه شناورهای متخلف را تحویل سازمان بنادر می دهد
به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس سردارعلی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم انعقاد و امضای این تفاهم‌نامه که در بندر شهیدرجایی برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه‌های دریایی کشور یک همبستگی و ارتباط خوب دارند که با امضاء این تفاهم‌نامه تعاملات میان نیروی دریایی سپاه و سازمان بنادر افزایش می‌یابد.
وی افزود: با امضاء این تفاهم‌نامه یک نظام‌بندی جدید برای همکاری در زمینه‌های مختلف مانند محیط‌زیست، جست‌وجو و نجات و غیره ایجاد و اجرایی می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به آلودگی‌هایی که توسط کشتی‌ها در خلیج‌فارس ایجاد می‌شود، گفت: در یک مورد شاهد بودیم که یک کشتی در آلاسکا مخازن آلوده خود را تخلیه کرده و از سوی دادگاه به دو میلیون دلار جریمه محکوم شد اما مشابه همین اتفاق در خلیج‌فارس و آب‌های ایران رخ داده که تنها کمتر از یک میلیون دلار خسارت بابت این اقدام غیرمجاز گرفته شده است.
وی ادامه داد: در همین رابطه و طبق تفاهم‌نامه‌ای که شاهد امضای آن هستیم نیروی دریایی سپاه شناورهای متخلف را توقیف کرده و تحویل سازمان مربوطه می‌‌دهد.
فدوی گفت: سال 94 شاهد توقیف دو فروند شناور که در این زمینه تخلف داشتند از سوی نیروی دریایی سپاه بودیم.
سردار فدوی تأکید کرد: با قدرت نظامی ایجاد شده از سوی سپاه در خلیج‌فارس و تنگه هرمز به جرات می‌توان گفت: هیچ کشوری چنین قدرتی ندارد که بخواهد شناورهای آمریکایی و سایر کشورها را توقیف کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم گفت: موضوع تجسس و نجات و ایمنی دریایی یکی از اولویت‌های سازمان بنادر است که تأکید ویژه‌ای بر آن داریم.
محمد سعیدنژاد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بنادر و نیروی دریایی سپاه گفت: محیط‌زیست دریا یک مسئله مهم است که همه باید نسبت به آن حساس باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو مسئله محیط‌ زیست و جست‌وجو و نجات که ایران نیز عضو سازمان‌های جهانی در این زمینه است از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی بوده که اقداماتی قابل توجه در هر بخش صورت گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار