۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
مدیر عامل سازمان بنادر خبر داد:

اعمال سیاست‌های تخفیفی برای کاهش تعرفه جابه‌جایی در بنادر داخلی/بندر شهیدرجایی، اولویت احداث ترمینال نفتی و معدنی در سال آینده

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعمال سیاست های تخفیفی به منظور رشد ترانشیپ بیشتر در بنادر داخلی و احداث ترمینال نفتی و معدنی در بندر شهید رجایی را از اهم برنامه های این سازمان در سال آینده ذکر کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۲۶۴۶
اعمال سیاست‌های تخفیفی برای کاهش تعرفه جابه‌جایی در بنادر داخلی/بندر شهیدرجایی، اولویت احداث ترمینال نفتی و معدنی در سال آیندهبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس مهندس محمد سعیدنژاد در گردهمایی معاونان دریایی بنادر کشور که در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: بندر شهیدرجایی به عنوان اصلی‌ترین بندر کشور روند رو به رشدی را تجربه کرده و آینده روشنی دارد.
وی با اشاره به اینکه  بندر شهید رجایی با موقعیت استراتژیک باید به هاب کشور و منطقه تبدیل شود، افزود: تجهیزات ترمینال دو این بندر خریداری شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی بخشی از آن تا چهار ماه آینده وارد بندرشهیدرجایی می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این تجهیزات از بهترین برندها بوده و با توجه به اینکه پس از اجرای برجام خریداری شدهاست، قیمت بسیار ارزان و کیفیت خوبی دارد و به لحاظ هزینه از تجهیزات چینی که در آن زمان جزو گزینه‌ها بود ارزان‌تر است.
سعیدنژاد همچنین خاطرنشان کرد: احداث ترمینال معدنی در بندر شهیدرجایی به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال آینده مطرح بوده وهست وعلاوه بر آن این بندر اولویت اصلی برای ایجاد ترمینال نفتی است که تا پایان سال جاری پیمانکار آن مشخص می‌شود.
وی با اشاره به عملکرد بندر شهیدرجایی طی سال جاری گفت: در بخش نفتی 25 درصد رشد، تخلیه و بارگیری 34 درصد، صادرات 47 درصد و سایر حوزه‌ها نیز رشد قابل‌توجهی را شاهد بوده‌ایم.
سعیدنژاد همچنین عنوان کرد: در بخش ترانشیپ شاهد رشد 80 درصدی هستیم که بخش قابل‌توجهی ترانشیپ داخلی بوده است.
وی با بیان اینکه برجام و پیامدهای آن در رونق بنادر کشور مؤثر بوده است، افزود: ترانشیپ برای ما یک نقطه استراتژیک و راهبردی است و در سیاست‌های عمومی دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و علاوه بر آن توسعه شبکه ارتباط بین بنادر کشور نیز جزو دیگر برنامه‌ها است.
سعیدنژاد تأکید کرد: اگر می‌گوییم بندر شهیدرجایی باید هاب باشد یک بخش محوری است که در این مسیر ترانشیپ و خصوصاً ترانشیپ داخلی باید لحاظ شود و بندر شهیدرجایی باید به بنادر کوچک کشور کمک کرده و باعث رشد و تقویت آنها شود زیرا بنادر دیگر به دلیل موقعیت نمی‌توانند مستقیم جذب‌کننده باشند و باید به صورت ترانشیپ جذب کالا را انجام دهند.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پایان گفت: اعمال سیاست‌های تخفیفی برای به حداقل رساندن قیمت جابه‌جایی بین بنادر داخلی از برنامه های مدنظر این سازمان است تا بتوان شاهد رشد ترانشیپی بیشتر بین بنادر خودمان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار