۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

تاکید نائب رئیس مجلس بر مشارکت بین المللی برای مقابله با مشکلات زیست محیطی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بر مشارکت منطقه ای و بین المللی برای فائق آمدن بر مشکلات و چالش های زیست محیطی کشور بخصوص استان خوزستان که با این پدیده نامیمون بیشتر درگیر است تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۵۶۹
تاکید نائب رئیس مجلس بر مشارکت بین المللی برای مقابله با مشکلات زیست محیطیبه گزارش خبرنگار مانا دکتر مسعود پزشکیان در گفتگو با رسانه های گروهی در خوزستان افزود: برای مقابله جدی و اساسی با ریزگردها  به یک نقشه راه و همگرایی موثر منطقه ای نیاز داریم تا بتوان بر این معضل زیست محیطی که زندگی مردم خوزستان را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است غلبه کرد.
وی با اشاره به مشکلات ناشی از ریزگردها در یک ماه اخیر که فعالیت اقتصادی و اجتماعی استان خوزستان را فلج کرد و افزود:حدود 35درصد منشاء ریزگردها داخلی و 65درصد خارجی است بنابراین ابتدا ما باید مشکلات ریزگردها با منشاء داخلی را حل و فصل کنیم بعد سراغ ریزگردها با منشاء خارجی رفت.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تخصیص منابع مالی نیز به‌ تنهایی مشکل ریزگردهای خوزستان را برطرف نمی‌کند بلکه باید مشکل را فراگیرتر و عمیق‌تر بررسی کرد و بعد برای آن اعتبار لازم را اختصاص دهیم.
پزشکیان تصریح کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم بیانگر این است که مشکل ریزگردها هم اکنون به وجود نیامده بلکه نتیجه اشتبا‌هات گذشته است که باعث بر هم زدن تعادل در محیط طبیعی شده است.
وی به سفر رئیس جمهوری به خوزستان برای سرعت گرفتن طرح های مقابله با ریزگردها اشاره کرد و اظهار داشت: دولت باید بر اجرای سریع طرح های تثبیت شن های روان و بیابان زدایی نظارت بیشتری کند و این طرح ها در طول سالها استمرار بخشد تا به نتیجه لازم برسیم.
پزشکیان به رنج و مرارت مردم خوزستان ناشی از بحران های زیست محیطی ، خشک شدن تالاب ها و ، افزایش گازهای گلخانه ای ، فعالیت های نفتی ، آلودگی پتروشیمی ها ، خشکسالی و آلودگی ها رودخانه ها بخصوص کارون اشاره کرد و گفت: باید یک عزم ملی برای علاج بخشی به بحرانهای زیست محیطی خوزستان شکل گیرد و مردم نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.
بنا به این گزارش رئیس جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه به همراه شش نفر از وزیران ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولانی از وزارت امور خارجه به منظور بررسی مشکلات زیست محیطی و بازدید از طرح های مقابله با ریزگردها در کانون های داخلی وارد خوزستان شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار