۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

بازدید رئیس جمهوری از یکی از کانون های اصلی گردو خاک در خوزستان

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه خانم معصومه ابتکاررئیس سازمان حفاظت محیط زیست از یکی از کانون های اصلی گرد و خاک در جنوب شرق اهواز بازدید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۵۶۸
بازدید رئیس جمهوری از یکی از کانون های اصلی گردو خاک در خوزستانبه گزارش خبرنگار مانا رئیس جمهوری در جریان این بازدید از روند اجرای طرح ضربتی مقابله با ریزگردها در این منطقه که به  تازگی شروع شده است، دیدن کرد.
رئیس جمهوری از روند اجرایی طرح ضربتی مقابله با ریزگردها در مناطق بحرانی و فوق بحرانی در جنوب و جنوب شرق اهواز ابراز رضایت کرد و گفت: دولت توجه ویژه ای به خوزستان دارد و مصمم است در حد توان خود با چالش های زیست محیطی استان مقابله کند تا مردم کمتر دچار مشکلات شودند.
در این بازدید محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و نماینده رئیس جمهوری در طرح مقابله با ریزگردها  گزارشی از روند اجرایی این طرح در 35هزار هکتار از اراضی بیابانی و فوق بحرانی این منطقه ارائه کرد.
از سوی دیگر رئیس جمهوری عصر پنجشنبه از طرح زیست محیطی جمع آوری گازهای همراه نفت معروف به طرح آماک که سهم مهمی در آلودگی زیست محیطی منطقه دارند دیدن کرد.
دکتر معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این بازدید گفت:اجرای کامل طرح جمع آوری گازهای همراه نفت در کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای تاثیر زیادی دارد.
وی گفت: طرح جمع آوری گازهای همراه نفت که هم اکنون بدون هیچ استفاده ای سوزانده می شوند قادراست میزان آلودگی هوای کلانشهر اهواز را بهبود بخشد.
وی افزود: علاوه بر نقشی که این طرح در کاهش آلودگی هوا دارد  می تواند در حفظ و صرفه جویی منابع انرژی و گازها نیز موثر باشد.
ابتکار گفت: اجرای کامل این طرح در دو سال آینده با 530 میلیون دلار به سرانجام خواهد رسید.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ابراز امیدواری کرد مجموعه طرح های زیست محیطی از جمله آبدار کردن دو تالاب مهم شادگان و هورالعظیم ، مقابله با ریزگردها با منشاء داخلی و جمع آوری گازهای همراه نفت و جلوگیری از سوزاندن این سرمایه عظیم ملی بتوان بحران زیست محیطی خوزستان را کاهش داد به گونه ای که مردم خوزستان بویژه اهواز در هوایی عاری از آلودگی زندگی کنند. سال گذشته برخی نهادهای بین المللی زیست محیطی ، اهواز را به دلیل گرفتار شدن در انواع آلاینده های طبیعی ، انسانی و آب و خاک لقب آلوده ترین شهر جهان را به آن دادند.
بنا به این گزارش حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه وزیران نفت ، نیرو ، جهادکشاورزی ، کشور، کار و رفاه اجتماعی ، وزیر اطلاعات و معاون اجرایی رئیس جمهوری پنجشنبه در سفری یک روزه به منظور بررسی مشکلاتی که پدیده گرد و غبار برای خوزستان ایجاد کرده است وارد اهوازمرکز استان خوزستان شد و مورد استقبال استاندار خوزستان ، نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مسئولان بلند پایه استان مورد استقبال قرار گرفت.
شرکت در نشست تخصصی بررسی ریزگردها ، بررسی راهکارهای خروج از این بحران و شرکت در جلسه شورای اداری استان از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهوری به این استان است.
طوفان گرد و خاک در هشتم بهمن ماه سال جاری، قطعی چند روزه آب و برق و مخابرات را در اهواز و 12 شهر استان و متعاقب آن تعطیلی ادارات و مدارس را بدنبال داشت.
چندی پیش رهبر معظم انقلاب در حاشیه درس خارج فقه خود نسبت به وضعیت پدیده گرد و خاک در استان خوزستان ابراز نگرانی کردند و به مسئولان دولتی دستور دادند تدابیر لازم برای مقابله با این پدیده خطرناک زیست محیطی اتخاذ کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار