۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
در بندر لنگه انجام شد:

برگزاری نخستین مانور ملی اطفاء حریق در خشکی و دریا

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از برگزاری نخستین مانور ملی اطفاء حریق بر اساس ۳۰۰ICS در بندرلنگه خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۲۴۹۲
برگزاری نخستین مانور ملی اطفاء حریق در خشکی و دریا  به گزارش مانا محمود صابری از برگزاری دوره مدیریت بحران بر اساس سیستم پیشرفته فرماندهی حادثه(۳۰۰ICS ) به میزبانی بندر لنگه خبر داد و گفت: نخستین مانور ملی اطفاء حریق در خشکی و دریا  با حضور نمایندگان ۱۳ بندر کشور برگزارشد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه هدف از برگزاری این رویداد آموزشی را بروزرسانی بنادر طبق قوانین مدیریت بحران بر اساس سیستم فرماندهی حادثه و برگزاری تمرین عملیاتی در راستای آموزش و آمادگی درمقابله با حوادث دانست و گفت: بعد ازآموزش و تمرینات دوره ای، بروز رسانی بنادر طبق استاندارد های جهانی مدیریت بحران در اولویت قرار دارد.
وی افزود: با برگزاری دوره سیستم فرماندهی حادثه و تمرین عملیاتی این دوره در نقاط مختلف از اسکله و بارانداز بندرلنگه تلاش می شود تا تعامل و همکاری گروه های امداد رسان برای مقابله با بحران های احتمالی را افزایش یابد.
صابری ضمن تبیین ضرورت های برگزاری این دوره آموزشی، جنبه های مختلف اهمیت استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی کشور و بنادرغرب هرمزگان به عنوان بندر مبدأ برای جزایری همچون کیش، ابوموسی، سیری، لاوان و هندورابی را یادآور شد.
وی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد مسافران در ماه های آخر سال و اهمیت شهر بندرلنگه در ترابری و خدمات رسانی مناسب به مسافران دریایی به ویژه مهمانان نوروزی، انجام این تمرین عملیاتی در بنادر غرب هرمزگان ضرورت دارد که از جمله نتایج آن افزایش ایمنی سفرهای دریایی است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه تشکیل تیم مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و طراحی واجرای الگوی کنترل بحران با استفاده از اصول پدافند غیر عامل شامل پایش شبانه روزی تیم های عملیاتی بندر در زمان بحران و برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در بنادر غرب هرمزگان را از جمله اقداماتی برشمرد تا دومین قطب تجاری استان بتواند به صورت پایدار به فعالیت خود ادامه دهد.
این مقام مسئول با تشریح مزایای استفاده از ICS در مدیریت بحران گفت: این سیستم یک فرماندهی منظم و منسجم در زمان حادثه ایجاد می کند که نزدیک به دو دهه فعالیت در ایران به شعار اساسی "آموزش، محور توسعه " پایبند بوده و سیستم آموزشی خود را به تمامی مناطق جغرافیایی کشور و در حوزه های مختلف فنی و اجرایی بسط داده و اولویت های آن حفظ جان انسانها، ایجاد ثبات در یک وضعیت بحرانی، حفظ اموال مردم و صیانت از محیط زیست است.
صابری افزود: سیستم فرماندهی حوادث یک نظام مدیریتی است که با اجرای کامل آن، یک مدیریت بحران توانمند به وجود می آورد که با کوچکترین کار روزمره تا بزرگترین حوادث، انطباق پذیر است.
یادآور می شود، دوره آموزشی مدیریت بحران بر اساس سیستم پیشرفته فرماندهی حادثه (۳۰۰ICS ) با حضور ۳۰ نفر از مدیران و کارشناسان بحران و پدافند غیر عامل ۱۳ بندر کشور دو بخش تئوری و عملی در مرکز آموزش بندر لنگه از نخستین روز هفته جاری کار خود را آغاز کرده و تا سه شنبه ادامه دارد.
لازم به ذکر است، مانور ملی اطفاء حریق در خشکی و دریا بر اساس ۳۰۰ICS و تخلیه امن در شرایط اضطرار به عنوان بخش عملیاتی این دوره آموزشی،امروز نیز در بندر لنگه برگزار می شود.
برچسب ها: مانور بندر لنگه
ارسال نظرات
آخرین اخبار