۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

صنایع مستقر در هرمزگان سودی برای استان ندارند/سواحل جنوب، سرزمین سوخته هستند

صنایع بزرگ مستقر در هرمزگان مانند کشتی سازی، پالایشگاه و غیره هیچ منفعتی برای استان ندارند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۲۴۰۹
صنایع مستقر در هرمزگان سودی برای استان ندارند/سواحل جنوب، سرزمین سوخته هستندبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی راهکارهای توسعه هرمزگان با فعالین سیاسی و علمی استان که در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: در تمام دنیا، با توسعه صنایع شاهد صنعتی شدن آن شهر از همه نظر هستیم.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در هرمزگان صنایع بزرگ هیچ گونه کمکی به توسعه استان نداشته و ندارند، افزود: کشتی سازی، پالایشگاه، فولاد، آلومینیوم صنایعی هستند که شاهد جفاکاری آنها هستیم.
رییس ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز در این نشست بیان کرد: کشتی سازی خلیج فارس در هرمزگان استقرار یافت، اما هیچ خدماتی برای استان ندارد.
مشیری ادامه داد: در سال 1974 میلادی، کلنگ کشتی سازی خلیج فارس در حاشیه بندرعباس به زمین زده شد و در همان سالها نیز کشتی سازی هیوندای فعالیت خود را آغاز کرد اما پیشرفت این دو شرکت غیر قابل قیاس است.
وی تصریح کرد: حال، بماند که کشتی سازی ما چه کشتی هایی ساخته و ما ندیده ایم، اما هیوندای در زمان جنگ 80 کشتی به دولت ایران فروخت.
وی تاکید کرد: 80 درصد درآمد ناخالص ملی ایران از سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان است اما شاهد کمترین توسعه یافتگی در این منطقه هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار