۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

اعتراض خوزستانی ها به تداوم آلودگی های زیست محیطی

خوزستانی ها در چهار روز اخیر به تداوم آلودگی های زیست محیطی ناشی از گرد وخاک و سخت شدن زندگی در این استان اعتراض کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۴۰۶
اعتراض خوزستانی ها به تداوم آلودگی های زیست محیطی
به گزارش خبرنگار مانا ، جوانان ،گروه های اجتماعی ، سمن ها و جمع زیادی از دوستداران محیط زیست در چند روز اخیر در اعتراض به وضعیت نابسامان محیط زیست در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.
گرد و غبار مداوم در هفته گذشته که منجر به قطع طولانی مدت برق و آب در بسیاری از شهرهای مرکزی و ساحلی استان شد نارضایتی مردم خوزستان را بدنبال داشته است.
استاندار خوزستان ضمن بحق خواندن اعتراضات مردمی گفت: مردم حق دارند از هوا و آب سالم بهره مند باشند ، نباید مردم بیش از این تحت فشار باشند.
دکتر غلامرضا شریعتی افزود: هم اکنون شرایط زیست محیطی خوزستان و تبعات آن به مرحله خطرناکی رسیده است.
بنا به این گزارش شدت گرد و غبار و اختلال جدی در فعالیت های اقتصادی سبب بروز مشکلات گوناگون در استان و متعاقب آن تعطیلی ادارات و مدارس استان شد.
همایون یوسفی از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه برای حل معضلات زیست محیطی ناشی از گرد و خاک به یک طرح ملی همچون طرح احیای دریاچه ارومیه نیاز داریم افزود: هم اکنون وضعیت زیست محیطی در استان خوزستان و مشکلات مترتب بر آن به گونه ای است که بیش از 95درصد مردم خوزستان میل به مهاجرت دارند.
همایون یوسفی با اشاره به اینکه مساله انتقال آب از سرشاخه های کارون چالش های زیست محیطی را عمیق تر و بحرانی تر کرده است افزود: نباید آبی از کارون به فلات مرکزی ایران انتقال یابد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار مانا نیز اظهار داشت: کانون های گرد و غبار در استان به علت کمبود بارندگی و خشکی هوا همچنان فعال است.
احمد لاهیجان زاده گفت: شدت گرد و غبار در 8 و 26بهمن ماه امسال نمودی از بحران زیست محیطی در خوزستان است.
وی گفت: بارها نسبت به فعال شدن کانون های گرد و غبار هشدار داده شده ولی عزمی برای مهار این معضل زیست محیطی شکل نگرفت.
به گزارش مانا در چند روز اخیر وزیران جهادکشاورزی ، نیرو و رئیس سازمان جنگلها و مراتع کشور برای بررسی معضل زیست محیطی ناشی از گرد و خاک به خوزستان سفر کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار