۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

وام بلاعوض ژاپن برای تجهیز گمرک بندر شهیدرجایی

رئیس کل گمرک ایران از وام بلاعوض ژاپن برای تجهیز گمرک بندر شهید رجایی به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته ایکس ری خبرداد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۲۳۹۱
وام بلاعوض ژاپن برای تجهیز گمرک بندر شهیدرجایی
به گزارش مانا، مسعود کرباسیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خرید یک دستگاه ایکس‌ری ساخت ژاپن با دریافت هفت میلیون دلار وام بلاعوض و افزایش ۱۲۰۰کانتینری ظرفیت ارزیابی گمرک شهید رجایی نهایی شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار نصب دستگاه ایکس‌ری در بین کشورهای آسیایی متعلق به ایران است اظهار کرد: تعداد دو دستگاه ایکس‌ری تاکنون در گمرک شهیدرجایی نصب شده و در آیندهای نزدیک نیز یک دستگاه ایکس‌ری نسل جدید با مشخصات ارزیابی 1200 کانتینر به صورت روزانه در این گمرک نصب می‌شود.
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: واقع شدن ایران در منطقه ای حساس و لزوم کنترل ترانزیت، نظارت بر مبادی ورودی کشور را افرایش داده است.
کرباسیان تصریح کرد: توجه ژاپن به اقدامات و حساسیت جمهوری اسلامی ایران نسبت برخورد جدی با تخلفات در حوزه قاچاق کالا و ارز سبب شد تا معادل هفت میلیون دلار به صورت وام بلاعوض برای خرید دستگاه ایکس‌ری اختصاص دهند.
کرباسیان به استفاده از RFID، GPS، مدیریت ریسک و سگ‌های موادیاب در بحث نظارت گمرکات اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه گمرک تمام امکانات موجود را برای مقابله با ورود کالا و ارز قاچاق به کشور به کار می بندد.
وی در انتها از امضای توافق ساخت پنج دستگاه ایکس ری توسط وزارت دفاع خبر داد و افزود: با توجه به نهایی شدن قرارداد این تفاهمنامه، از ساخت این تجهیزات توسط متخصصان داخلی در وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح پشتیبانی می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار