۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
مدیر عامل راه آهن خبر داد:

راه اندازی ایستگاه راه آهن ساحلی در راستای توسعه گردشگری

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از احداث ایستگاه راه آهن در نزدیکی ساحل بندرعباس خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۲۳۸۴
راه اندازی ایستگاه راه آهن ساحلی در راستای توسعه گردشگریبه گزارش مانا از بندرعباس، سعید محمدزاده عصر دیروز در نشست با استاندار هرمزگان اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌هایی صورت گرفته تا بخش عمده‌ای از بار و کالایی که وارد بندرعباس می‌شود از طریق راه آهن به دیگر مناطق کشور حمل شود.
وی با اشاره به جایگاه مهم هرمزگان در تجارت کالا در کشور افزود: در شهرهای بزرگ و مهم دنیا ایستگاه‌های راه آهن در منطقه‌ای مناسب در شهر احداث شده که ظرفیت‌های مناسبی در کنار آنها نیز ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: این اقدام مزیت های بسیاری از جمله صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها را به همراه دارد.
محمد‌زاده در ادامه ایستگاه‌های راه آهن را از نقاط محرک توسعه در شهرها دانست و بیان کرد: در حال حاضر ایستگاه راه‌آهن بندرعباس در فاصله‌ای دور نسبت به شهر و منطقه ساحلی شهر بندرعباس قرار دارد که در این راستا برنامه‌ای داریم تا یک ایستگاه راه آهن "تی او دی" که تنها مخصوص پیاده و سوار شدن مسافر است در منطقه‌ای نزدیک به ساحل شهر بندرعباس احداث شود.
وی با بیان این که این اقدام موجب می شود ظرفیت‌های مناسبی از جمله گردشگری ایجاد شوند، تصریح کرد: از مسئولان استان می‌خواهیم از این طرح حمایت کنند.
وی گفت: در تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاری در راه آهن برای بخش خصوصی جذاب شود تا شاهد رونق بیشتری در این بخش باشیم.
برچسب ها: راه آهن بندر عباس
ارسال نظرات
آخرین اخبار