۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

تاثیر ظرفیت مازاد بر نرخ حمل و نقل LPG

رشد مثبت تجارت حمل و نقل LPG و ظرفیت مازاد این شناورها در ناوگان، نرخ حمل و نقل در سال 2017 میلادی را با فشارهایی چالش انگیز روبه رو خواهد کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۳۸۳
تاثیر ظرفیت مازاد بر نرخ حمل و نقل LPGبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسه مشاوره ای Drewry، درخواست بالای LPG در بازارهای آسیا و رشد مثبت تجارت حمل و نقل از یک سو و فشار جدی ظرفیت مازاد شناورهای LPG در ناوگان از سوی دیگر حاکی از در پیش داشتن سالی پر چالش مبنی بر تعیین نرخ حمل و نقل با شناورهای LPG است.
بر اساس این گزارش، نرخ حمل و نقل با شناورهای LPG در سال 2016 میلادی برای تمامی شناورها با سایزهای مختلف تحت فشاری جدی بود. این درحالی است که انتظار می رود در سال 2017 میلادی نیز با رشد 16 درصدی ناوگان شناورهای LPG، این وضعیت وخیم تر شود.
موسسه Drewry ضمن اشاره به کشورهای آسیا و اقیانوس آرام بعنوان اصلی ترین مهره های تجارت LPG طی چند سال اخیر ادامه داد: میزان واردات به این مناطق با رشد قوی 12 درصدی طی چهار سال گذشته همراه بوده است و پیش بینی می شود تا چهار سال آینده به رشد پنج درصدی در تجارت LPG برسد.
با این وجود، تضاد بین رشد ناوگان LPG و رشد تجارت آن شرایط سختی را در سال 2017 میلادی رقم می زند. بر همین اساس Drewry انتظار دارد نرخ حمل و نقل با شناورهای LPG در هر سایزی به جز شناورهای کوچک ساحلی کاهش یابد. همچنین، ناوگان LPG در بخش شناورهای مگا سایز با 35 درصد و شناورهای هندی سایز و VLGC به ترتیب با 23 و 16 درصد افزایش در سال 2017 میلادی رشد خواهد کرد.
موسسۀ Drewry در پایان این گزارش افزود: بازار LPG با ظرفیت مازاد مواجه می شود اما رشد ناوگان در سال 2018 میلادی سرعت کمتری به خود می گیرد. از این رو، بازار چشم انداز مناسبی در بلند مدت خواهد داشت و نرخ حمل و نقل در سال 2018 میلادی به ثبات نسبی می رسد چرا که دو سال زمان برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا نیاز است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار