۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

رشد بازار جهانی LNG تا سال 2020

افزایش تقاضای انرژی در سطح جهان و توسعۀ بازار LNG در آسیا، رشد 50 درصدی تجارت جهانی LNG را تا سال 2020 میلادی به همراه خواهد داشت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۳۰۳
رشد بازار جهانی LNG تا سال 2020
به گزارش گروه بین الملل مانا علی رغم هزینۀ بالای توسعۀ زیرساخت های تریمنال های گازسازی مجدد و مایع سازی، تجارت LNG طی سال های آینده و تا سال 2020 میلادی 50 درصد رشد خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، رشد قابل انتظار تجارت LNG موجب دگرگونی در بازار و ورود شرکت های جدید با هدف تغییر چشم انداز این صنعت را فراهم می آورد. 
بر همین اساس، مدیر بخش گاز و LNG آسیا در شرکت Wood Mackenzie افزایش خرید LNG از سوی مشتریان آسیایی را پیش بینی کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است در سال 2016 میلادی، خریداران نوظهور LNG در آسیا قراردادهایی برای مبادلۀ 18 میلیون تن LNG را به امضا رساندند که خبر از افزایش تقاضای بیش از 60 درصدی این قاره در سطح جهان می دهد. این درحالی است که شرکت های تازه تاسیس در آسیا سه برابر شرکت های قدیمی متقاضی LNG هستند.
مدیر بخش گاز و LNG آسیا در این باره گفت: اولین دلیل افزایش تقاضای LNG در بازارهای آسیا آزاد سازی بازار است چراکه اجازۀ ورود خریداران بیشتری برای امضای قراردادهای LNG فراهم آمده است. از سوی دیگر، مشتریان نیز تمایل به امضای قراردادهایی با قیمت پایین و کارایی بالاتر دارند. 
وی در ادامه افزود: بازار گاز ژاپن فعالیت خود را از ماه آوریل سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد و پیش بینی می کنیم چین نیز به عنوان سومین گروه از کشورهای فعال آسیایی زیرساخت های خود را با هدف افزایش تجارت LNG تقویت کند که در این صورت گوی رقابت را از کرۀ جنوبی می رباید و به عنوان دومین بازار بزرگ LNG در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد.
 
 
بر اساس جدول زمان بندی فیلیپین برای اولین بار LNG خود را در سال 2017 میلادی وارد می کند. در خصوص کشور ویتنام نیز بی ثباتی هایی وجود دارد چراکه توسعۀ ترمینال های گازسازی پیشرفت چندانی در این کشور نداشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار