۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
در برنامه ششم توسعه لحاظ شد:

اختصاص180میلیاردتومان برای توسعه سواحل مکران

نماینده مردم چابهار وکنارک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه 180میلیاردی برنامه ششم برای توسعه سواحل مکران از ارائه طرح توسعه منطقه آزاد چابهار در مجلس خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۲۱۶۶
اختصاص180میلیاردتومان برای توسعه سواحل مکران عبدالغفور ایران نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توسعه سواحل مکران در برنامه ششم توسعه گفت: دولت در برنامه ششم 180میلیاردتومان برای توسعه این سواحل در نظرگرفته است.
وی افزود: در بررسی لایحه برنامه ششم در مجلس نمایندگان مکران را از آن حذف کردند و خواستار توسعه کل سواحل ایران شدند.
نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به برنامه راهبری جمهوری اسلامی ایران و تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه این سواحل اظهار امیدواری کرد: لایحه برنامه ششم پس از آن که از شورای نگهبان به مجلس ارجاع شود توسعه سواحل مکران در آن گنجانده شود.
ایران نژاد با اشاره به ارائه لایحه منطقه آزاد سیستان به مجلس تصریح کرد: امید است با تصویب ایجاد این منطقه، سیستان پل صعودی در توسعه و ترازیت کالا از راه چابهار به کشورهای افغانستان وآسیای میانه باشد چرا که معتقد است منطقه آزاد سیستان مکمل منطقه آزاد چابهاراست.
نماینده مردم چابهاردر مجلس از ارائه طرح توسعه منطقه آزاد چابهار در مجلس خبرداد و گفت: جانمایی این منطقه از ابتدا اشتباه بوده چرا که منطقه آزاد چابهار از داشتن راه هوایی، دریایی ومرزمحروم است که امید است با ارایه لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار به مجلس شهرهای چابهار، کنارک و اراضی روستای تیس به این منطقه پیوست داده شود.
وی به طرح الحاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت اقتصاد هم اشاره ای کرد واظهار داشت: اگرچه با وجود این دبیرخانه در ریاست جمهوری امکانات بیشتری به آن تعلق می گیرد اما باید هزینه ها وبودجه این مناطق شفاف باشد.بنابراین با الحاق دبیرخانه به وزارت اقتصاد نمایندگان می توانند از وزیر درباره عملکرد این مناطق سوال بپرسند وتوضیح بخواهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار