۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

توقیف اوراق شناورها در کشتی سازی پاکستان

رسانۀ محلی به نقل از وزیر کشور پاکستان از توقیف اوراق شناورها در یاردهای کشتی سازی Gadani این کشور خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۰۷۹
توقیف اوراق شناورها در کشتی سازی پاکستانبه گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال دو حادثۀ مرگبار انفجار و آتش سوزی در یاردهای کشتی سازی Gadani پاکستان، وزیر کشور دستور توقیف عملیات اوراق را تا زمان احیای ایمنی کامل صادر کرد.
بر اساس این گزارش، وزیر کشور پاکستان گفت: فعالیت های اوراق سازی باید تا زمان صدور دستورات دیگر متوقف شوند و اوراق تانکرها و شناورهای LPG که پیش از این در یارد بوده اند تا زمان پاک سازی کامل منطقه به تعویق بیافتد.
مدیر اجرایی سازمان مردم نهاد پلت فرمِ اوراق سازی در این باره گفت: دو فاجعۀ اخیر که یکی انفجار در یارد Gadani و در تاریخ یک ماه نوامبر سال 2016 میلادی بود دست کم 28 کشته بر جای گذاشت و دیگری آتش سوزی در تاریخ نهم ماه ژانویه سال جاری میلادی بود که جان پنج نفر را گرفت. این دو حادثه به خوبی گویای عدم رعایت نکات ایمنی در حین عملیات اوراق سازی است.
شایان ذکر است، یاردهای اوراق سازی Gadani در ماه نوامبر پس از چندین انفجار متوالی در شناورهای نفتی که به موجب نشت گاز ایجاد شده بود، بسته شده بود. اما به درخواست اتحادیۀ اوراق سازان پاکستان از هیئت های استانی و فدرال برای ازسرگیری فعالیت و به دنبال آن دستور دادگاه عالی بلوچستان در ماه دسامبر، فعالیت یاردهای Gadani مجدداً آغاز شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار