۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

صدور 293هزار تن کالا از بندر خرمشهر به کویت

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۲ هزار و ۲۱۶ تن کالای غیرنفتی از این بندر به کویت صادر شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۰۷۴
صدور 293هزار تن کالا از بندر خرمشهر به کویت
به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر، عادل دریس افزود: عمده کالاهای صادراتی به امیرنشین  کویت مصالح ساختمانی، مواد معدنی، محصولات کشاورزی، خوراک دام و مواد غذایی است.
وی تردد مسافر در این بازه زمانی از طریق پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندرخرمشهر را ۳۷ هزار و ۴۷۵ نفر عنوان کرد وگفت:
مقصد این مسافران کشورهای عراق و کویت بوده است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر درادامه میزان تردد شناور در بندرخرمشهر را طی این مدت دو هزار و ۸۴۹ اعلام کرد و گفت: همچنین تردد بیش از ۵۶ هزار و ۸۰۲ دستگاه وسیله نقلیه سنگین در بندرخرمشهر در این مدت ثبت شده است.
مددیر کل بندر و دریانوردی بندرخرمشهر همچنین از رشد ۳۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱ هزار و ۶۲۶ TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان می دهد.
وی در ادامه افزود: طی این مدت حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر به بیش از ۸۸۴ هزار تن رسیده است.
دریس در پایان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۴۵۶ دستگاه خودرو به بندرخرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.
به گزارش مانا همه تاسیسات بندری و زیرساختی بندر خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران نابود شد ولی پس از پایان جنگ بازسازی این بندر استراتژیک شروع شد.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار