۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

بنادر هند سیز می شوند

هند راه اندازی پروژه های انرژی قابل تجدید در بنادر اصلی کشور خود را از سر گرفته است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۰۶۱
بنادر هند سیز می شوند به گزارش گروه بین الملل مانا، به عنوان بخشی از طرح ابتکاری بندر سبز، هند راه اندازی پروژه انرژی قابل تجدید در 12 بندر اصلی کشور خود را با سرمایه گذاری به ارزش 104.5 میلیون دلار، آغاز کرده است.
این گزارش ادامه داد: در راستای تلاشی برای تغییر منابع قابل تجدید انرژی برای قدرتمند کردن بنادر اصلی هند، وزیر کشتیرانی کشور مذکور اعلام کرد: طرح هایی برای ایجاد 91.50 مگابایت ظرفیت انرژی خورشیدی در 12 بندر و 45 مگابایت ظرفیت انرژی بادی در بنادر Kandla و V. O. Chidambaranar، در دستور کار قرار داده شده اند.
وی در ادامه افزود: در صورت تکمیل، پروژه های انرژی قابل تجدید مذکور در کاهش سالانه 136.500 MT از انتشارات دی اکسید کربن، نقش عمده ای را بر عهده خواهند داشت.
علاوه بر این، منجر به صرفه جویی هزینه ای 11.1 میلیون دلاری نیز خواهند شد.
لازم به ذکر است: از مجموع 45 مگابایت ظرفیت انرژی بادی که قرار است در دو بندر هند توسعه یابد، شش مگابایت ظرفیت هم اکنون در بندر Kandla ایجاد شده است.
لازم به ذکر است: اقدام مذکور به دنبال امضای تفاهم نامه بین انجمن بنادر هند IPA و شرکت انرژی خورشیدی این کشور در ماه اکتبر سال 2015 به منظور توسعه پروژه های نیروی خورشیدی در بنادر اصلی، شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.
برچسب ها: بنادر هند سبز
ارسال نظرات
آخرین اخبار