۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

عرضه بیش از حد شناورها این بار در بخش تانکرهای شیمیایی

تحلیل گر حوزۀ حمل و نقل از موسسۀ تحقیقاتی Drewry از آشفته بازار تانکرهای شیمیایی در چند سال آینده و به موجب عرضۀ بیش از حد شناورها خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۰۵۶
عرضه بیش از حد شناورها این بار در بخش تانکرهای شیمیاییبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسۀ تحقیقاتی Drewry لندن، نرخ حمل و نقل تانکرهای شیمیایی در مسیرهای طولانی به موجب تحویل شناورهای جدید و عرضۀ بیش از حد آنها در بازار تا دو سال دیگر با چالش هایی جدی مواجه می شود.
بر اساس این گزارش، تحلیگر ارشد حوزۀ حمل و نقل تانکرهای شیمیاییِ موسسۀ Drewry گفت: پیش بینی می کنیم عرضۀ بیش ازحد تانکرهای شیمیایی تا سال 2017 میلادی ادامه داشته باشد و نرخ چارتر برای شناورهای بزرگتر به ویژه MR به موجب رقابت سخت در بازار کاهش یابد. اما نرخ شناورهای کوچکتر بدون تغییر و با نرخی ثابت در سال 2017 باقی می ماند.
وی در ادامۀ این گزارش افزود: با درنظرگرفتن رشد 5.2 درصدیِ ناوگان تانکرهای شیمیایی در سال 2016 میلادی، انتظار داریم تا پایان سال 2017 میلادی شاهد رشد 8.5 درصدیِ ناوگان باشیم. این درحالی است که سفارش های جدید و تحویل شناورهای نو به موجب رکود در بازار و بدهی های مالی یاردهای کشتی سازی با کاهش بیشتری همراه خواهد شود.
این گزارش ادامه داد: درحالی که تحویل شناورها و دریافت سفارش های جدید در سال 2016 میلادی کاهش یافت، تعداد زیادی شناور که در سال های 2014 و 2015 میلادی سفارش ساخت آنها به یاردهای کشتی سازی داده شد قرار است بر اساس جدول زمان بندی طی پنج سال آینده وارد بازار شوند.
از سوی دیگر، انتظار می رود اوراق شناورها به موجب لازم الجرایی شدن قوانین جدید از جمله سیستم تصفیه آب بالاست (BWTS) و استفاده از شناورها با سوخت سولفور 0.5 درصد در سطح جهانی، افزایش یابد و این امر موجب محدود شدن شناورهای ناوگان شده چرا که تمرکز بر اروراق شناورهای قدیمی با ظرفیت 10 هزار DWT خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار