۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

بندر شهید بهشتی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری فاز اول ظرفیت بندر چابهار از دو ونیم میلیون تن به هشت ونیم میلیون تن خواهد رسید .
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۲۰۵۰
 بندر شهید بهشتی تا پایان امسال به بهره برداری  می رسد به گزارش مانا معاون اجرایی رییس جمهور واستاندار سیستان و بلوچستان از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.
معاون اجرایی رییس جمهور در این بازدید گفت: هدف از سفر ما به استان پیگیری و ارزیابی اقدامات صورت گرفته در زمینه پروژه های مختلف سفر اول رئیس جمهور و بررسی تحقق تأمین منابع داخلی و خارجی بوده است که خوشبختانه بسیاری از این پروژه ها در حال گذراندن مراحل پایانی خود هستند و امید است در آینده ای نه چندان دور رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان سفر کند 
دکتر محمد شریعتمداری ضمن برشمردن اهمیت بندر چابهار برای کشور، تصریح کرد: سیاست دولت برای توسعه سواحل مکران به صورت شتابان در حال حرکت است و در چند سال اخیر تحولات بسیار خوبی در اکثر حوزها اتفاق افتاده است، یکی ازاین تحولات سه برابر شدن ظرفیت بندر چابهار به عنوان مهمترین و اختصاصی ترین بندر کشور گواه این مدعاست .
وی افزود: نقش بندر چابهار برای کشور یک جایگاه راهبردی دارد زیرا توسعه در این منطقه در سطح ملی قابل ملاحظه و ارزشمند است.
شریعتمداری تأکید کرد: همزمان با توسعه بندر چابهار خط راه آهن با سرعت و جدیت در حال پیشرفت است و این تحولات در منطقه باعث نشاط خواهد شد.
وی اظهار داشت: از مجموع طرحهایی که دولت تدبیر و امید در استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده سبب شده حدود ۱۰ هزار نفر مشغول به کار شوند.
معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد : طبق نظر کارشناسان با ورود هر کشتی به بندر حدود پنج میلیارد تومان گردش مالی در حوزه خدماتی ، ورود و خروج کالا و اقتصاد ملی و منطقه ای برای کشورایجاد می شود .
در ادامه مهندس بهروز آقایی با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح توسعه بندر شهید بهشتی گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی با بیش از ۸۳درصد پیشرفت فیزیکی امید است تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت نهایی بندر شهید بهشتی خاطر نشان کرد: ظرفیت نهایی بندر شهید بهشتی بعد از توسعه فاز پنج برای ۸۵ میلیون تن طراحی شده که اجرای عملیاتی فاز اول در حال اتمام است که خوشبختانه تاکنون ۲۰۳ هکتار اراضی از فاز ۱ و ۲ قابل استیحصال که بیش از ۱۴و ۸دهم متر مکعب لایروبی در حوضچه طرح انجام شده است .
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: احداث پنج پست اسکله، ۸۵ هکتار تحکیم بستر، ۳۵هکتار بتن ریزی، ۲۷ هکتار تایل گذاری و ۱۶۵۰متر طول موج شکن از اقدامات صورت گرفته فاز اول است .
وی افزود: با توجه به سرعت بخشیدن اتمام پروژه تا پایان سال جاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی امید است فاز اول بندر شهید بهشتی در اسفند ماه جاری ازسوی رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسد.
وی گفت : با بهره برداری فاز اول ظرفیت بندر چابهار از دوونیم میلیون تن فعلی به هشتونیم میلیون تن و با قابلیت بهره برداری ۱۵ میلیون تن خواهد رسید .
ارسال نظرات
آخرین اخبار