۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

گرد و غبار و انتقال آب کارون دو چالش زیست محیطی خوزستان

یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گرد و غبار و انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران را دو چالش زیست محیطی خوزستان بیان کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۱۹۹۵
گرد و غبار و انتقال آب کارون دو چالش زیست محیطی خوزستان
همایون یوسفی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: گردوغبار هم اکنون به یک چالش عمده و فراگیر زیست محیطی استان تبدیل شده و هر روز ابعاد فاجعه بارتری به خود می گیرد.
وی با اشاره به اینکه مردم استان به واسطه گرد و خاک که منشاء آن کانون های داخلی و خارجی است به ستوه آمده اند خواستار یک اقدام ملی و بین المللی برای مهار ریزگردها که سلامت مردم را هدف قرار داده شد.
این نماینده مجلس در ادامه به گرد وغبار اخیر در مرکز خوزستان که آلودگی آن 66 برابر حد مجاز اعلام شد، اشاره کرد و افزود: تداوم این وضعیت بسیار نگران کننده است و امروزه خوزستانی ها احساس ناامنی بیشتری از جنگ به واسطه گرد وغبار و انتقال آب دارند.
یوسفی در ادامه طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران را فاقد توجیهات زیست محیطی دانست و افزود: تالاب های استان خوزستان بخاطر کم آبی در شرایط بحرانی قرار دارند و این تالاب ها به کانون های ریزگردها تبدیل شده اند.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: همه کارشناسان اجرای طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران را برای خوزستان زیانبار اعلام کرده اند و در صورت اجرای آن وضعیت زیست محیطی استان به نقطه فاجعه آمیزی خواهد رسید و جبران آن نیز غیرممکن خواهد بود.
 یوسفی در ادامه انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران را بخشی نگری و بدون ملاحظات زیست محیطی بیان کرد و گفت: همه نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری مخالف اجرای طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران هستند.
به گزارش خبرنگار مانا مردم خوزستان تاکنون چندین زنجیره انسانی در سواحل کارون به نشانه مخالفت با اجرای انتقال این رودخانه به فلات مرکزی ایران را برپا کردند.
برچسب ها: خوزستان کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار