۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

برای ساخت اسکله های تفریحی وام کم بهره پرداخت می شود

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: اجرای طرح گردشگری دریایی در بندر نوشهر علاوه بر اشتغال زایی، موجب ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۱۹۸۰
برای ساخت اسکله های تفریحی وام کم بهره پرداخت می شودبه گزارش مانا سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونکنار در جلسه بررسی و نظارت بر ساخت و سازهای ساحلی که با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مسئولان اجرایی شهرستان فریدونکنار برگزار شد گفت: بر اساس قانون ساماندهی ساخت و سازهای سواحل بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.
حسین منفردی افزود: باید تلاش شود این نعمت بزرگ خدادادی در اختیار مردم قرار گیرد و با متجاوزان به حریم دریا به طور جدی برخورد شود.
وی با اشاره به لزوم مشارکت  تمامی دستگاهها در زمینه حفظ حریم دریا گفت: هرگونه کوتاهی مسئولان در این امر جبران ناپذیر است.
در ادامه مهندس سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران طی سخنانی به تشریح وظایف قانونی سازمان بنادر و دریانوردی در بحث ساماندهی و مدیریت یکپارچه سواحل پرداخت .
وی با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در حریم دریا وابسته به اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی است گفت:  مخالفتی با  ساخت و ساز در مناطق ساحلی نیست بلکه با ساخت و سازهای بی رویه و غیر مجاز مخالفت می شود.
رضوانی با تشریح طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) خاطر نشان کرد: بررسی موقعیت حریم دریا، توجه به الزامات زیست محیطی، تدوین سیاست های داخلی ساحل و ... از مهمترین اهداف این طرح است .
وی افزود: خوشبختانه با حمایت های جدی مسئولان ارشد اجرایی و قضایی استان طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز ساحلی صورت گرفته است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به ظرفیت های بالای دریای خزر برای ساحل نشینان تصریح کرد: طرح گردشگری دریایی و گردشگری فرا منطقه ای و راه اندازی خطوط مسافری دریایی بین بندر نوشهر با بنادر حاشیه دریای خزر علاوه بر اشتغال زایی، موجب ایجاد ارزش افزوده بالایی خواهد شد.
وی با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دریایی اظهار داشت: در صورت وجود متقاضی بخش خصوصی، تسهیلات با بهره کم برای ساخت اسکله های تفریحی و سایر تاسیسات مرتبط با آن از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.
در ادامه مسئولین دستگاههای اجرایی فریدونکنار پرسش های خود را در خصوص ساخت و ساز در حریم دریا مطرح و پاسخ های لازم از سوی مدیر کل و سایر مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی داده شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار