۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

دبی به دنبال جذب سرمایه گذار آسیایی

یک منطقه آزاد و صنعتی عظیم در پسکرانه اطراف ترمینال کانتینری بندر خلیفه KPCT در Taweelah ابوظبی دبی، از جذب سرمایه گذار آسیایی استقبال می کند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۹۷۴
دبی به دنبال  جذب سرمایه گذار آسیایی
به گزارش گروه بین الملل مانا، یک منطقه آزاد و صنعتی عظیم در پسکرانه اطراف ترمینال کانتینری بندر خلیفه KPCT در Taweelah ابوظبی دبی در نظر دارد، به عنوان بخشی از طرح استراتژیک یک جاده یک کمربند چین، پای سرمایه گذار آسیایی را به این منطقه باز کند.
در هفته جاری، منطقه صنعتی بندر خلیفه ابوظبی دبی kizad اعلام کرد: در سال گذشته، قرارداد اجاره 20 فروند کشتی برای پروژه های این سایت را به امضا رسانده است، با احتساب رقم ذکر شده در مجموع 130 فروند شناور در اختیار دارد.
این گزارش ادامه داد: در ماه سپتامبر سال گذشته، بنادر کشتیرانی کاسکوی چین  نیز قراردادی را با شرکت بنادر ابوظبی برای توسعه دومین ترمینال در KPCT به امضا رساند، به موجب این قرارداد، ظرفیت کلی بندر به 4.9 میلیون TEU در سال 2020 افزایش خواهد یافت.
سلطان آل جبار وزیر دبی دراین باره گفت: با توسعه طرح استراتژیک یک جاده – یک کمربند، پتانسیل فراوانی برای تقویت ارتباط بین دبی و چین وجود خواهد داشت.
این گزارش ادامه داد: سرمایه اصلی صنعتی در منطقه صنعتی بندر خلیفه ابوظبی دبی kizad، وجود سایت عظیم آلومینیوم- بزرگترین سایت آلومینیوم در جهان با تولید 1.4 میلیون تن در سال است.
علاوه بر این، برآوردهای اولیه حکایت از ظرفیت کلی 20 میلیون TEU در KPCT دارد، در حالی که بندر جبل علی به عنوان بندر رقیب در حال حاضر ظرفیت 19 میلیون TEU را به ثبت رسانده است.
لازم به ذکر است: دبی رابطه نزدیکی با پاکستان  نیز دارد، به طوری که در حدود 1.4 میلیون پاکستانی در دبی مشغول فعالیت و زندگی هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار