۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
شناگاه ها در سواحل شمالی و جنوبی افزایش می یابد؛

مکان یابی نقاط مستعد گردشگری در نوار ساحلی مکران

بنا به دستور مستقیم مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت توسعه سواحل مکران، هم اکنون تیمی تخصصی در حال مکان یابی نقاط مستعد برای ایجاد امکانات گردشگری در طول نوار ساحلی مکران است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۸۷۳
مکان یابی نقاط مستعد گردشگری در نوار ساحلی مکران مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیته تخصصی سواحل و شناگاه های شمال و جنوب کشور، تصمیمات بسیار خوبی در همین راستا اخذ شد.
عبدالرضا مهاجری نژاد افزود: در این جلسه، کارشناسان دستگاه های مرتبط با امور ساحل و دریا به صورت تخصصی نقطه نظرات خود را در خصوص ساماندهی سواحل مطرح کردند.
وی اذعان داشت: در این جلسه تصمیمات مهمی در خصوص چگونگی ایجاد زیرساختها در سواحل و نحوه استفاده از اعتبارات اخذ شد.
وی بیان داشت: همچنین در این جلسه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی سواحل استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان از دولت گذشته تا کنون ارائه شد.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: ایجاد زیرساختهای گردشگری در طول نوار ساحلی شمالی با جنوبی کشور بسیار متفاوت است که این موضوع نیز به طور کامل در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
مهاجری نژاد تصریح کرد: با توجه به هزینه بالا برای ایجاد امکانات گردشگری در نوار ساحلی، بخش خصوصی تمایل کمتری نسبت به سرمایه گذاری در این بخش دارد.
وی بیان داشت: بنابراین لازم است، با استفاده از اعتبارات استانی نسبت به تکمیل زیرساختهای لازم در نقاط مختلف ساحلی اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر این از اعتبارات ملی نیز برای ایجاد زیرساختهای گردشگری در نوار ساحلی شمال و جنوب کشور اختصاص خواهد یافت.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: پس از ایجاد زیرساختهای لازم، بخش خصوصی می تواند نسبت به ایجاد امکانات گردشگری در نقاط ساحلی تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهد.
به گفته وی، سازمان حفاظت محیط زیست یکی از اعضای اصلی کمیته تخصصی سواحل و شناگاه های کشور است که تمام طرح ها پس از تایید این سازمان اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: نکته بسیار مهم مطرح شده در جلسه اخیر کمیته تخصصی سواحل و شناگاه های کشور این بود که از این پس در خصوص ساماندهی هر نقطه از سواحل کشور تمام دستگاه های عضو کمیته، تصمیم واحد بگیرند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: به این ترتیب می توانیم برای ساماندهی سواحل کشور، در نقاط شناسایی شده پکیج استانداردی را که مورد موافقت تمام دستگاه های عضو کمیته بوده، تهیه و در اخیتار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار دهیم.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: هم اکنون در نوار ساحلی استان مازندران 10 نقطه برای ایجاد طرح های ساماندهی سواحل شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه زیرساختهای گردشگری ایجاد شده در نوار ساحلی جنوب کشور در مقایسه با شمال بسیار کمتر است، بیان داشت: امیدواریم با اجرایی شدن طرح توسعه سواحل مکران در آینده ای نه چندان دور شاهد ایجاد زیرساختهای مناسب گردشگری در طول نوار ساحلی جنوب کشور نیز باشیم.
مهاجری نژاد تاکید کرد: به این ترتیب با تمرکز تمام دستگاه های بر توسعه سواحل مکران در سال های آینده شاهد افزایش چشمگیر در بخش اشتغال زایی در جنوب کشور خواهیم بود.
وی همچنین اظهار داشت: بنا به دستور مستقیم مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت توسعه سواحل مکران، هم اکنون تیمی تخصصی در حال مکان یابی نقاط مستعد ایجاد امکانات گردشگری در طول نوار ساحلی مکران است.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، خاطرنشان ساخت: در جلسات بعدی کمیته تخصصی ساماندهی سواحل جنوب و شمال کشور، با حضور اعضا و نمایندگان ارگان های عضو کمیته، بازدید میدانی از نقاط شناسایی شده صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: بدون شک سال به سال شاهد افزایش تعداد شناگاه ها در نوار ساحلی شمال و جنوب کشور برای افزایش ایمنی و خدمات رسانی مناسب به گردشگران نیز خواهیم بود.
برچسب ها: سواحل مکران
ارسال نظرات
آخرین اخبار