۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

توافق استراتژیک کاسکو با بندر Qingdoa

شرکت حمل و نقل بندری کاسکو با بندر بین المللی Qingdoa چین، توافق نامه ای را به موجب سرمایه گذاری و افزایش سهام خود در این بندر به امضا رساند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۱۷۸۵
توافق استراتژیک کاسکو با بندر Qingdoaبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت حمل و نقل بندری کاسکو با بندر بین المللی Qingdoa چین توافق نامه ای امضا کرد که به موجب آن سهام خود را در این بندر افزایش دهد و در شرکت تابعۀ بندر بین المللی Qingdoa موسوم به شرکت توسعۀ ترمینال حمل و نقل چین در شانگهای (SCSTD) سرمایه گذاری کند.
بر اساس این گزارش، مالکیت سود و انتقال مساوی آن بین طرفین از اصول اساسی توافق نامۀ مذکور است. بر همین اساس، شرکت SCSTD تقریبا یک میلیون از سهام خارج از گردش خود به ارزش پنج میلیارد و 800 میلیون یوان چین را به بندر بین المللی Qingdoa می دهد. همچنین، مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون دلار از مبلغ مذکور با حق مالکیت 20 درصدی قرار است به ترمینال کانتینری (QQCT) وابسته به Qingdoa پرداخت شود و باقی آن به صورت نقدی در گردش باشد.
این گزارش ادامه داد: شرکت های PTS، بندر بین المللی Qingdoa و SCSTD هر کدام به ترتیب 49، 31 و 20 درصد در ترمینال کانتینری QQCT سهم دارند.
بر اساس توافق نامۀ امضا شده، شرکت حمل و نقل بندری کاسکو چین سهام خود را در بندر بین المللی Qingdoa از دو درصد به 18.41 درصد افزایش داد.
شرکت حمل و نقل بندری کاسکو چین در خصوص این توافق نامه گفت: با امضای این توافق نامه و تایید نهایی آن، شرکت به طور مستقیم سهام خود را در بندر بین المللی Qingdoa افزایش می دهد و سرمایه گذاری آن تنها محدود به ترمینال کانتینری فعال در این بندر نمی شود.
شرکت حمل و نقل بندری کاسکو در پایان این گزارش گفت: افزایش سرمایه گذاری و به دنبال آن همکاری استراتژیک شرکت با بندر بین المللی Qingdoa که بزرگترین بندر کشور چین است جایگاه حاضر شرکت حمل و نقل بندری کاسکو در منطقه را برای فعالیت های آتی در عملیات ترمینالی ارتقا می دهد.
شایان ذکر است، شرکت حمل و نقل کاسکو چین با بندر بین المللی Qingdoa وارد یک همکاری استراتژیک نیز شده است که به موجب آن سرمایه گذاری در پروژه های ترمینالی فرامنطقه ای و تاسیس شرکت های مدیریت پروژۀ ترمینالی انجام می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار