۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

مخالفت شیلات خوزستان با صدور پروانه صید به صیادان غیرمجاز

مدیرکل شیلات خوزستان بار دیگر مخالفت شدید خود را با صدور پروانه صید برای صیادان غیرمجاز استان که تلاش دارند بدون پروانه به دریا بروند اعلام کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۱۶۷۱
مخالفت شیلات خوزستان با صدور پروانه صید به صیادان غیرمجاز
دکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار کرد: سازمان متبوع نیز با صدور مجوز صید برای صیادان غیرمجاز به دلیل فشار شدید به منابع آبزیان صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس بشدت مخالف است.
وی گفت: راهکار اشتغال برای صیادان غیرمجاز ، صدور پروانه صید برای آنان نیست چرا که رفع محدودیت های صید به نابودی ذخایر آبزیان و بیکاری جامعه شریف و زحمت کش صیادی استان خواهد انجامید.
وی با اشاره به فشارهای برخی صیادان غیرمجازدر بندر هندیجان برای شکستن حصار محدودیت صید آبزیان گفت: ناوگان موجود صیادی استان خوزستان بسیار سنگین است و گنجایش شناورهای بیشتر را ندارد.
مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه صدور پروانه موقت صید را در حیطه کاری این اداره کل ندانست و گفت: در این ارتباط ما تابع مقررات ابلاغی از سوی سازمان شیلات بوده و تابع تصمیم سازمان متبوع خود هستیم.
دکتر خون میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه در سال های اخیر ذخایر آبزیان صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس بشدت آسیب دیده است افزود: روند کاهش صید آبزیان و نابودی برخی گونه های دریایی موید این مطلب است و نباید اجازه داد ذخایر آبزیان منطقه بیش از این آسیب ببیند.
وی احداث مزارع پرورش آبزیان در مناطق ساحلی خوزستان را راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال و جذب سرریز جمعیت جوان در این مناطق دانست و افزود: در سفر هفته گذشته استاندار خوزستان به هندیجان ، وی ضمن مخالفت با فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان منطقه ، بر توسعه صنعت آبزی پروری در سواحل جنوبی استان تاکید کرده بود.
در ماههای اخیر حدود 400صیاد غیرمجاز در هندیجان و برخی بنادر صیادی خوزستان خواستار صدور پروانه صید شده بودند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار