۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

هزینه های تخلیه کالا در قشم کاهش یافت

مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انتقال کالای کانتینری به جای روش های بار سنتی و فله ای از اقدامات جدید تجار و بازرگانان در این منطقه است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۱۶۶۶
هزینه های تخلیه کالا در قشم کاهش یافت
به گزارش مانا، هرمز امیری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تغییررویه انتقال بار از مبدا به مقصد اسکله بهمن قشم سبب کاهش هزینه های تخلیه و سرعت تحویل کالا به تجار و بازرگانان شده است.
وی افزود: تخلیه ۱۰ کانتینر بار در یک شناور چوبی به حدود ۱۴ ساعت کاری زمان نیاز دارد که این میزان زمان در شرایط بار کانتینری به پنج ساعت کاهش می یابد.
به گفته مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم، ورود بار کانتینری در ۹ ماه گذشته از سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال 94 از نظر تعداد و تناژ ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: تخلیه بار شناورهای چوبی (لنج) بسیار سخت تر و زمانبرتر از کالای کانتینری است و این موضوع یکی از مهمترین دلایل علاقمندی تجار و بازرگانان به انتقال کالاهای خود به صورت ترانزیت و کانتینری شده است.
امیری بیان کرد: هم اکنون زمان انتظار پهلوگیری شناورها در اسکله بهمن برای تخلیه و بارگیری کالا از ۴۸ ساعت به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش یافته است.
وی از افزایش نیروی انسانی، افزایش تجهیزات و همکاری مناسب شرکت تخلیه و بارگیری به عنوان مهمترین عوامل سرعت دهی در تخلیه بار تجار و بازرگانان در اسکله بهمن قشم نام برد.
امیری افزود: هم اکنون در هر مرحله تخلیه و بارگیری امکان پهلوگیری برای پنج شناور چوبی و یک شناور فلزی در اسکله بهمن قشم فراهم است و با اتمام فاز اول طرح توسعه در این اسکله، شرایط پهلوگیری همزمان ۱۰ شناور چوبی و فلزی فراهم می شود.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است.
برچسب ها: منطقه آزاد قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار