۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

هندیجان به قطب آبزی پروری خوزستان تبدیل می شود

استاندار خوزستان از تبدیل شدن منطقه ساحلی هندیجان به قطب آبزی پروری در خوزستان در برنامه ششم توسعه خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۱۵۵۸
هندیجان به قطب آبزی پروری خوزستان تبدیل می شود
به گزارش خبرنگار مانا دکتر غلامرضا شریعتی در بازدید از بندرگاه هندیجان گفت: این منطقه ظرفیت های بسیار مناسبی در بخش آبزی پروری و صید و صیادی دارد و این ظرفیت ها در برنامه ششم توسعه با سرمایه گذاری انجام شده باید در خدمت رشد و رونق اقتصادی منطقه قرار گیرد.
وی در بازدید از اسکله بحرکان هندیجان نیز افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود با همکاری سازمان شیلات ایران طرح توسعه اسکله صیادی بحرکان را در چند ماه آینده به پایان رسد.
وی اجرای طرح توسعه اسکله بحرکان هندیجان را گامی در جهت رفاه حال صیادان و افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورهای صیادی منطقه بیان کرد و گفت: این طرح زیربنایی باید هرچه زودتر به پایان برسد.
استاندارخوزستان از صدور مجوز برای احداث حوضچه های پرورش میگو و ماهی در هندیجان خبر داد و اظهار داشت: این منطقه ساحلی ظرفیت های زیادی برای توسعه صنعت آبزی پروری دارد.
شریعتی تصریح کرد: با احداث حوضچه های پرورش آبزیان، ضمن ایجاد اشتغال، گامی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته می شود و جمعیت این منطقه تثبیت خواهد شد.
وی به نزدیکی بندر هندیجان به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: فرآورده های شیلاتی در این کشورها از رونق خوبی برخوردار است و هندیجان می تواند سهم خوبی در این بازار داشته باشد.
استاندار خوزستان به پرورش ماهی در قفس در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: فشار بیش از حد به منابع آبزیان منطقه، آثار مخربی بدنبال خواهد داشت لذا باید به سمت پرورش ماهی در قفس برویم.
وی گفت: طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس در بندر امام به اجرا درآمده و نتایج خوبی در برداشته است.
سالانه حدود 12هزار تن ماهی و میگو در هندیجان صید می شود که بخشی از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار