۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

مانور زلزله در بندرلنگه با موفقیت برگزارشد

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: با توجه به حقیقت زلزله‎خیز بودن کشور، این وظیفه تمامی نهادها، ارگان‎ها و تک تک مردم است که با رویکردی جدی به زلزله بنگرند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۱۵۱۳
مانور زلزله در بندرلنگه با موفقیت برگزارشدبه گزارش مانا با همکاری بنادرغرب هرمزگان و همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور ایمنی و نجات زلزله شهری و تخلیه اضطراری ساختمان در بندرلنگه با موفقیت انجام شد.
این مانور با صدای آژیر خطر و تخلیه فرضی ساختمان در محل مصلی بندرلنگه آغاز شد که بر این اساس تمامی حاضران، باید ساختمان را ترک کرده و به محل های امن پناه می بردند.
پس از زلزله فرضی به دلیل احتمال وقوع پس لرزه وآتش سوزی... دستورتخلیه ساختمان اعلام شد که پس از خروج اضطراری ازساختمان، نیروهای امدادی اعم از آتش نشانی و اورژانس نیز با اطلاع از وقوع این سانحه بلافاصله به محل رفته و به یاری سانحه دیدگان احتمالی شتافتند و در نهایت با تلاش به موقع نیروهای امدادی،مصدومان این سانحه نیز به بیمارستان منتقل شدند.
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به همکاری ارگانهای مختلف در برگزاری این مراسم گفت: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی از جمله اهدافی بوده که در برگزاری مانور زلزله و ایمنی دنبال می شود.
محمود صابری با بیان این مطلب که در برابر زلزله و کاهش خسارات و مرگ ومیر‎ ناشی از آن، همه مسئول هستند، گفت: با توجه به حقیقت زلزله‎خیز بودن کشور، این وظیفه تمامی نهادها، ارگان‎ها و تک تک مردم است که با رویکردی جدی به زلزله بنگرند.
لازم به ذکر است،این مانور با همکاری اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه،واحدهای عملیاتی بندر از قبیل HSE ، آتش نشانی، اورژانس و جمعیت هلال احمر و همچنین تجهیزات اداره بنادر از قبیل خودروهای آتش نشانی و آمبولانس به همراه خودروهای گارد اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه انجام شد.
برچسب ها: زلزله مانور
ارسال نظرات
آخرین اخبار