۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

امضای تفاهم نامه همکاری بین نفت و گاز پارس و پژوهشگاه صنعت نفت

تفاهم نامه فنی همکاری دوجانبه میان شرکت نفت و گاز پارس و پژوهشگاه صنعت نفت با هدف ارتقای سطح فناوری در بخش های بالادستی و میان دستی طرح های پارس جنوبی امضاء شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۱۴۸۹
امضای تفاهم نامه همکاری بین نفت و گاز پارس و پژوهشگاه صنعت نفت
به گزارش مانا مدیرمهندسی ساختمان شرکت نفت و گاز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه فنی همکاری دوجانبه میان شرکت نفت و گاز پارس با هدف ارتقای سطح فناوری در بخش های بالادستی و میان دستی طرح های پارس جنوبی گفت: در گذشته همکاری هایی با پژوهشگاه صنعت نفت وجود داشته و پروژه هایی به این مرکز به عنوان بازوی فنی وزارت نفت ارجاع داده شده است.
رسول فلاح نژاد تصریح کرد: در قالب این تفاهم نامه پژوهشگاه به عنوان شریک تجاری و دانشی شرکت نفت و گاز پارس محسوب شده و با در قالب یک چارچوب منسجم و روشن فعالیت مورد نظر به آنها ارائه و در نهایت نتیجه قابل انتظار دریافت می شود.
مدیر مهندسی ساختمان شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه هیچ شریک خارجی در اجرای این تفاهم نامه حضور ندارد، خاطر نشان کرد: بسته به نیازی که از طرف شرکت ملی نفت، مشتریان و ذینفعان مختلف در چارچوب این تفاهم نامه اعلام می شود، پروژه ها یک به یک تعریف شده و جهت بررسی به پژوهشگاه صنعت نفت ارجاع می شود. 
معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت نیز با اشاره به اینکه این تفاهم نامه فنی عمدتا به حوزه بالادستی صنعت نفت مربوط است گفت: در قالب این تفاهم نامه، پژوهشگاه صنعت نفت مجموعه خدماتی را با استفاده از روش های فناورانه در حوزه بالادستی به شرکت نفت و گاز پارس ارایه خواهد داد. 
منصور بزمی گفت: بخش عمده ای از اقدامات پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه میدان گازی پارس جنوبی ، در چارچوب این تفاهمنامه انجام خواهد شد. 
وی افزود: پژوهشگاه صنعت نفت آماده است تا بلافاصله پس از امضای این تفاهمنامه، سفارش های مورد نظر شرکت نفت و گاز پارس را پیگیری و به انجام برساند. 
معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه این پژوهشگاه در حوزه های دیگری نیز با شرکت نفت و گاز پارس پروژه های جاری در دست اجرا دارد ، افزود: یکی از مهمترین این پروژهای درحال اجرا، احداث واحد ٨٠ هزار بشکه ای مرکاپتان زدایی در فازهای ٢و٣ پارس جنوبی است که شیرین سازی و تصفیه میعانات گازی را انجام خواهد داد. 
بزمی ، مشارکت در حوزه های "خوردگی و محیط زیست " را از دیگر زمینه های مساعد همکاری میان دو طرف عنوان کرد و افزود: باتوجه به قابلیت های پژوهشگاه و گستره این حوزه ها به ویژه مسئله خوردگی می توان فعالیت در این زمینه ها را گسترش داد، چراکه بحث خوردگی به دلیل h2s موجود در گاز از اهمیت زیادی برخوردار است.
معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت کنترل آلاینده های زیست محیطی را از دیگر زمینه های مهم همکاری این مرکز پژوهشی با شرکت نفت و گاز پارس دانست و گفت: برای کنترل و شناسایی منابع انتشار این آلاینده ها و تهیه مدل جامعی از این موضوع در پارس جنوبی، اقداماتی انجام شده است که این کار با توجه به ضرورت موضوع ، تا رسیدن به نتایج قابل قبول ، می تواند ادامه پیدا کند.
بزمی به فعالیت های درحال انجام این پژوهشگاه در دیگر حوزه های بالادستی صنعت نفت از جمله استفاده از روش های فناورانه ازدیاد برداشت با کمک دانشگاه ها و شرکت های معتبر بین المللی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به موضوع افت فشار در پارس جنوبی، می توان در چارچوب این تفاهم نامه یا تفاهمنامه های دیگر در حوزه ازدیاد برداشت از پارس جنوبی هم مشارکت داشت.
برچسب ها: نفت و گاز پارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار