۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

لزوم گسترش تعاملات دوسویه بین گمرک و بندر شهید رجایی

در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و ناظر گمرکات این استان بر لزوم گسترش همکاری‌ها و تعاملات دوسویه بین بندر و گمرک برای ایجاد تحول و تسهیل فرآیند تجارت کشور به ویژه در بندر شهید رجایی تأکید شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۱۴۸۴
لزوم گسترش تعاملات دوسویه بین گمرک و بندر شهید رجایی
به گزارش مانا،اله مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در محل ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی میزبان مدیرکل گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان به همراه جمعی از معاونین و مسئولین این مجموعه بود.
در این نشست مشترک، گسترش همکاری‌ها و تعاملات دوسویه جهت ایجاد تحول و تسهیل فرآیند صادرات و واردات کشور مورد تأکید قرار گرفت.
اهمیت این نشست مشترک به این علت است که حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان متشکل از پنج زیرمجموعه شامل اداره کل گمرک شهید رجایی، شهید باهنر، کیش، قشم و بندر لنگه است و از لحاظ وسعت، درآمد و تعداد کارکنان، گمرک شهید رجایی بزرگ‌ترین و با اهمیت‌ترین گمرک کشور محسوب می شود تا بدانجا که سهم این گمرک از کل تجارت خارجی کشور به تنهایی بیش از ۳۵ درصد اعلام شده است.
از سوی دیگر، بندر شهید رجایی مهم‌ترین بندر تجاری ایران به شمار می‌رود که با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا، به‌تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده ‌دارد. همچنین جابجایی بیش از ۸۵ درصد کالاهای کانتینری کشور در این بندر انجام می‌گیرد.
علیرضا دشتانی مدیرکل گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات هرمزگان در این نشست طی اظهاراتی به تشریح برنامه‌ های پیش بینی شده به ‌منظور افزایش تعامل گمرک با مجموعه مدیریتی بندر پرداخت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز از آمادگی این مجموعه برای همکاری با گمرک در راستای تحقق اهداف دولت و نظام و انجام رسالت‌های قانونی سخن گفت.
اله مراد عفیفی پور در پایان ابراز امیدواری کرد، این تعامل و همکاری دوسویه منجر به تسهیل تجارت و افزایش کارایی شده و باعث رقم خوردن روزهایی خوب در بندر شهید رجایی شود.
برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار