۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

رکورد آدم ربایی در ده سال گذشته شکست

علیرغم اینکه در سال های اخیر، میزان دزدی دریایی شاهد کاهش مستمر بوده است، اما آدم ربایی در سال 2016 به بالاترین سطح در ده سال گذشته رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۴۷۹
رکورد آدم ربایی در ده سال گذشته شکستبه گزارش گروه بین الملل مانا، به نقل از دیوان بین المللی دریایی IMB نوشت: علیرغم اینکه در مجموع حملات دزدان دریایی به پایین ترین سطح از سال 1998 تاکنون، رسیده است اما از سوی دیگر سال 2016 شاهد بالاترین میزان آدم ربایی در ده سال گذشته بود.
این گزارش ادامه داد: سال 2016 رشد سه برابری را در تعداد خدمه های ربوده شده از سوی دزدان دریایی برای باج گیری تجربه کرد، علاوه براین میزان حملات در دریای Sulu بین شرق مالزی و جنوب فیلیپین، نیز روند صعودی به خود گرفت.
بر طبق آمارهای منتشر شده از سوی IMB، در سال گذشته، دزدان دریایی 62 دریانورد را در 15 حادثه جداگانه ربودند، که از این مجموع ، 34 مورد در خلیج گینه رخ داد.
ناگفته نماند، درسه ماه چهارم سال گذشته، 12 تن از اعضای خدمه سه شناور در دریای Sulu ربوده شدند.
برهمین اساس، رئیس مرکز گزارشات دزدی دریای IMB گفت: آدم ربایی در دریای Sulu بین شرق مالزی و فیلیپین، یک دغدغه خاص به شمار می آید.
وی در ادامه افزود: به چارترها ومالکان کشتی هشدار داده شد که از تردد در این مسیر اجتناب ورزند.
لازم به ذکر است تمسک به اسلحه نیز شیب تندی به خود گرفته است، به طوری که در سال 2016، اسلحه در 48 مورد حمله دریایی استفاده شد، در حالی که این رقم در سال 2015، 33 مورد گزارش شده بود.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه میزان حملات دزدی دریایی در سال 2016 با 191 مورد نسبت به 246 مورد درسال 2015، روند کاهشی را به همراه داشت، نوشت: در مجموع، تعداد حملات دزدان دریایی به پایین ترین سطح در 18 سال گذشته رسیده است.
یکی از مقامات IMB در این باره گفت: علیرغم اینکه کاهش مستمر میزان دزدی دریایی خبر خوب و خوشحال کننده ای به شمار می آید، اما مناطق خاصی هم چنان خطرناک هستند و افزایش آدم ربایی خدمه نیز روند نگران کننده ای است که باید جدی گرفته شود.
برچسب ها: دزدان دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار